Hej.
Nogen der har erfaring med, om det bliver en bedre forudsætning for en væg, der er ujævn og konveks, eller for den sags skyld konkav, med dobbeltlag gips i stedet for enkeltlag.
Gammelt hus, og jeg forestiller mig, hvordan det bevæger sig lidt osv., og tænkte at et spændt og ret presset enkeltlag gips måske knækker og springer meget lettere end et dobbeltlag. Ikke en mulighed at rive de oprindelige vægge ned, som desværre ikke er helt lige, så jeg arbejder med det, der er.
Så bliver et dobbeltlag med gips mere taknemmeligt at både se på i sidste ende, og også "deler på byrden" af at sidde på en ujævn væg, eller er det bare spild af tid og penge?
Lægger nogle eksempler op på, hvordan gipsen der sidder eller skal sættes fast ser ud takket være ujævnheden.
Tak!
Nogen der har erfaring med, om det bliver en bedre forudsætning for en væg, der er ujævn og konveks, eller for den sags skyld konkav, med dobbeltlag gips i stedet for enkeltlag.
Gammelt hus, og jeg forestiller mig, hvordan det bevæger sig lidt osv., og tænkte at et spændt og ret presset enkeltlag gips måske knækker og springer meget lettere end et dobbeltlag. Ikke en mulighed at rive de oprindelige vægge ned, som desværre ikke er helt lige, så jeg arbejder med det, der er.
Så bliver et dobbeltlag med gips mere taknemmeligt at både se på i sidste ende, og også "deler på byrden" af at sidde på en ujævn væg, eller er det bare spild af tid og penge?
Lægger nogle eksempler op på, hvordan gipsen der sidder eller skal sættes fast ser ud takket være ujævnheden.
Tak!
Helt lige vægge er helt klart ikke en faktor af vægt eller betydning, men håbet er mest, at det skal holdes intakt. Overvejer at tage det ned og på en måde bearbejde væggen bagved, men jeg ved ikke rigtig. Tak!MathiasS sagde:
Det er ca. 1 cm, måske 12 mm på de værste steder. Et par skruer har været godt i spænd og hovedet gled igennem pappen og pladen når der blev for meget spænd på det punkt. Det kunne løses med en anden skrueinterval, dog opstod selvfølgelig tankerne om vægge der bevæger sig.useless sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Yttervägg EI30, hur många lager gips?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Borra igenom dubbelt lager kakel + betong
Badrum -
2 lag gips hvordan gør man med første lag
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvorfor sætter man aldrig ekstra lag gips inde i regelværk?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
eldåser / afbrydere og 2 lag gips
Byggematerialer & Byggeteknologi