Hej!

Vi skal renovere underetagen her efter sommeren og har nogle planer om at rive nogle bærende vægge for at få en mere "åben" planløsning.

Se billedet nedenfor.

Nummer 1:

Rive bærende indervæg, ca. 4000mm mellem køkken og stue. Hvad kræves der for en bjælke? Jeg overdimensionerer hellere og er sikker på, at det holder. Formentlig går vi med HEA da en limtræsbjælke bygger meget ned..

Nummer 2:

Rive bærende ydervæg. I dag har vi en vinduesparti på ca. 3500mm lang. Dette vil vi gerne fjerne og sætte en facadeparti ind, som er åbningsbar i stedet. Hvis det er muligt, vil vi gerne have dette hele vejen hen til det andet vindue og trække lidt fra terrassedøren. Det handler om en ca. 6000mm lang facadeparti. Er det overhovedet muligt? Findes der en bjælke, der kan klare dette? Hvad kræves der?

Taknemmelig for svar!

• Plantegning af husets entréplan med markerede vægge til nedrivning og mål for nye åbninger mellem køkken, stue og veranda.
Hej og velkommen til Byggahus forum!

Der er brug for meget mere information for en vurdering. Først og fremmest er der brug for rigtige tegninger, ikke mæglertegninger af ovenstående type. Især vigtig er en sektions tegning. Desuden er der brug for info om sted, byggeår og byggemetode.

• Synes
fahlis
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Hej og velkommen til Byggahus forum!

Der er brug for meget mere information for en vurdering. Frem for alt er der brug for rigtige tegninger, ikke mæglertegninger af ovenstående type. Særligt vigtig er en snittegning. Desuden kræves info om sted, bygningsår og byggemetode.
Okay! Jeg finder tegninger frem, som jeg har, og lægger dem snart ind!

D Daniel Rhodes sagde:
Okej! Jeg tager frem tegninger som jeg har og lægger ind snart!
Her kommer billeder på tagstolsplan, mellemloft, syllplan og grundplan.

Huset er bygget 2001 og ligger i Östergötlands län, Linköping. Bygningstegning af hus fra 2001 i Linköping, viser takstolsplan med målinger og detaljerede dimensioner. Plantegning for et hus bygget i 2001, viser grundplan, inklusive målinger og detaljer om fundament og vægge. Beliggende i Östergötlands län, Linköping. Plan for mellem-etagebjælkelag i et hus bygget i 2001, placeret i Linköping, Östergötland. Viser mål, bjælker og layout. Planløsning over et hus bygget i 2001 i Linköping, viser takplan, mellemloft, bundramme og fundamentsplan.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.