Jeg har brønden i midten under terrassen, det er måske muligt at sætte stolper på hver side af den, men havde håbet at undvære det med større dimension (45x220). Så i en tabel, at det skulle klare 4 meter. Kan limtræsbjælker være et alternativ??
Ang plintar og ekstra bærlinge har du allerede fået korrekte råd, der er ingen genveje.
På kortsiden synes jeg, du skal lægge trallen i samme retning som på långsiden
den ser meget høj ud, har du styr på hvad der er byggelovpligtigt i din kommune?
planlæg for fris og stolper allerede nu.
Hvis du går ned til s400 og kvalitet C24 på gulvreglarne, så er det stort set dimensioneret i henhold til normen. Dog kan jeg ikke love, at det ikke svajer noget i midten, som ovenstående påstår, at det gør. Ved i øvrigt heller ikke, om man kan købe trykt træ i C24, men det ved bræddegården sikkert.
Tak for alle tips, må ud og måle lidt for at se, hvordan jeg kan løse dette, med fris ses enderne på kortsiden jo heller ikke.. men med 2 meter mellem balkskoene, kan jeg gå ned til 45 x 170 va?
Nimajneb, vil sætte bæreren mod kældervæggen, under panelet men ikke lavere end at jeg kan åbne døren. Bæreren i midten kan jeg jo have lavere men er lidt forfængelig også
Sådan ser det ud nu, med en bærende bjælke i midten og max 2m mellem soklerne blev det 12 stk., der bliver en del arbejde med at grave ned til frostfrit osv., men jeg vil ikke tage nogen genveje, river som sagt en gammel terrasse som den forrige ejer byggede mangelfuldt.
Jeg har tegnet 45x145 til gulvstrøer, der spænder max 2m til de bærende bjælker i 45x170. Den bærende bjælke i midten ligger under, så jeg kan lægge hele 4m gulvstrøer, tak for tippet om det! Feedback, yderligere at tænke på?
Hvad er det i jorden, du skal grave for plinte? Er det ikke stenet, anbefaler jeg, at du køber et manuelt jordbor, koster omkring 200:- og findes på jula, cheapy m.m. Fremskynder gravningen for plinte betydeligt.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.