Har nogle småprojekter og noget resttræ. Tænkte derfor på at lave en stillads i træ, med 2x4-tommer regler som ben.
Problemet er, at min grund er ujævn, og jeg vil kunne justere højden på benene individuelt, helst uden at skrue dem af.
Til "almindelige" metalstilladser findes der jo gevindbundskruer til nemt at justere højden ved ujævne jordforhold. Jeg ville hellere gøre sådan end at stive op med en masse klodser under benene.
SPØRGSMÅL: Kender I en smart måde at bruge sådanne bundskruer sammen med en træstillads? F.eks. om der findes passende metalrør med skruehuller, der kan boltes fast i træbenene, som man så kan sætte bundskruer i?
Problemet er, at min grund er ujævn, og jeg vil kunne justere højden på benene individuelt, helst uden at skrue dem af.
Til "almindelige" metalstilladser findes der jo gevindbundskruer til nemt at justere højden ved ujævne jordforhold. Jeg ville hellere gøre sådan end at stive op med en masse klodser under benene.
SPØRGSMÅL: Kender I en smart måde at bruge sådanne bundskruer sammen med en træstillads? F.eks. om der findes passende metalrør med skruehuller, der kan boltes fast i træbenene, som man så kan sætte bundskruer i?
Senest redigeret:
Tak for svaret. Noget sådan lyder fornuftigt, dog kan de stolpesko jeg finder kun justeres nogle få cm i højden. Det bedste ville jo være, hvis jeg kunne justere højden mindst omkring 25-30 cm op og ned på grund af grundens store hældning. Findes der noget lignende, der kan justeres meget mere?Farstatjej90 sagde:
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
· 5 439 indlæg
Farstatjej90
Indretningsarkitekt
- 5,439 indlæg
Køb burtonrør, billige, let tilgængelige og rigtig dimension.Larsa sagde:
Så er spørgsmålet, hvordan man integrerer dem i trækonstruktionen på en fornuftig måde. Man ender jo let med at man måske skal bygge en burtonstativ i stedet og bygge stativtrall af resttræet.
Klik her for at svare