Hej til jer. Det er blevet tid til at tapetsere i trappen og jeg har brug for en form for stillads for at nå op. Jeg tænkte på at sætte regler (45x95) på den måde, som I ser på billedet. Jeg tænkte på at sætte bjælkesko i væggen på hver side og derefter lægge plader over.

Jeg ville høre om nogen kan give tips til, hvor stor skrue jeg har brug for til fastgørelsen i væggen. Jo mindre jo bedre. Jeg kommer til at stå selv (75 kg) og have med mig almindeligt tapetseringsudstyr, så alt i alt ca. 100 kg.

• Trappeopgang med foreslåede placeringer af reglar til et stillads til tapetsering. Reoler og trærækværk er synlige i baggrunden.
Jeg byggede en ramme af lidt 45x95 og satte derefter forskellige lange ben på den i hjørnerne, som jeg bare skruede med 75mm skruer, typisk 2 i hvert ben.

Nogle skråstivere mellem benene og en osb-plade på rammen. Så stod jeg der og tapetserede på en awab skammel med mine 90kg.

Har et billede af spektaklet, tror jeg.

• Synes
LjLindgren
  • Laddar…
Men du fastgjorde ikke rammen på væggen dengang eller? Det havde jo været det bedste at undgå at gøre indgreb på den!

Düsseldorff
Hvorfor ikke satse på en trapperumsstige? Det har jeg brugt, når jeg har malet trapperum.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Har overvejet det, men de var dyre i indkøb og har heller ikke fundet nogen i nærheden at leje heller.

Mit bygge, kunne fjerne pladen så det var muligt at gå i trappen, da stilladset var der et par uger. Intet skruet i væggene. Havde også mindre plader til sideåbningerne.
Trærammebygning omkring trappeopgang, ingen skruer anvendt i væggene. Stigen synlig med interimistisk sikkerhedsstilling. Trætrappe under konstruktion med fjernet plade og midlertidige trærammer fastgjort rundt om trapperummet. Træplanket gangbro over trappeopgang under renovering, med belysning og ubehandlede vægge.

• Synes
LjLindgren og 1 anden
  • Laddar…
L LjLindgren sagde:
Men du fastgjorde ikke rammen til væggen eller? Det havde jo været det bedste at undgå at lave indgreb på den!
Den var helt løs, man kunne uden tvivl have gjort den mere seriøs, men for at have taget 20 minutter at bygge, så duede den fint for mig.

Så at blot bygge en platform med ben er både enkelt og skaber ingen huller i væggene efter skruer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.