Hej til jer. Det er blevet tid til at tapetsere i trappen og jeg har brug for en form for stillads for at nå op. Jeg tænkte på at sætte regler (45x95) på den måde, som I ser på billedet. Jeg tænkte på at sætte bjælkesko i væggen på hver side og derefter lægge plader over.
Jeg ville høre om nogen kan give tips til, hvor stor skrue jeg har brug for til fastgørelsen i væggen. Jo mindre jo bedre. Jeg kommer til at stå selv (75 kg) og have med mig almindeligt tapetseringsudstyr, så alt i alt ca. 100 kg.
Jeg ville høre om nogen kan give tips til, hvor stor skrue jeg har brug for til fastgørelsen i væggen. Jo mindre jo bedre. Jeg kommer til at stå selv (75 kg) og have med mig almindeligt tapetseringsudstyr, så alt i alt ca. 100 kg.
Jeg byggede en ramme af lidt 45x95 og satte derefter forskellige lange ben på den i hjørnerne, som jeg bare skruede med 75mm skruer, typisk 2 i hvert ben.
Nogle skråstivere mellem benene og en osb-plade på rammen. Så stod jeg der og tapetserede på en awab skammel med mine 90kg.
Har et billede af spektaklet, tror jeg.
Nogle skråstivere mellem benene og en osb-plade på rammen. Så stod jeg der og tapetserede på en awab skammel med mine 90kg.
Har et billede af spektaklet, tror jeg.
Men du fastgjorde ikke rammen på væggen dengang eller? Det havde jo været det bedste at undgå at gøre indgreb på den!
Har overvejet det, men de var dyre i indkøb og har heller ikke fundet nogen i nærheden at leje heller.
Den var helt løs, man kunne uden tvivl have gjort den mere seriøs, men for at have taget 20 minutter at bygge, så duede den fint for mig.L LjLindgren sagde:
Så at blot bygge en platform med ben er både enkelt og skaber ingen huller i væggene efter skruer.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Midlertidigt lukke døråbning i ydervæg
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vil bygge bred (6,2m) gyngestativ/legeredskab uden understøtning.
Tips til hvordan man bygger en transportvogn til Haki-stilladser?
Bygga takhängd torkställning - pvc rör eller trä?
Tvättstuga -
Skall bygga en tillfällig bro, skulle behöva input
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide