Jeg har et lille projekt på G, hvor jeg dels skal isolere mod en indervæg, dels sætte opliggende træpanel som overflade.

Lidt spørgsmål:
1) Skal/bør man bryde gulvet op, hvor den nye væg skal stå?
2) Er det bedst at bruge en regel 45x45 el 90x45 til en indervæg som denne?
3) Skal man have noget pap eller plast mellem isoleringen og vægpladen, eller kan man lægge pladen direkte mod?
4) Skal/bør man sætte lodrette lægter til at montere de vandrette panelbrædder på, eller fæstne direkte i bagvedliggende regler?

Her er min trin-for-trin, ser at det blev 7 på både trin 7 og 8, men du forstår... =)

Diagram over konstruktion af en indvendig væg med fokus på fjernelse af gulv- og loftlister samt spørgsmålet om opførelse direkte på gulvet.
Diagram af en vægkonstruktion med markering af, hvor en ny regel skal placeres mod gulvet. Spørgsmål om dimensioner 45x45 eller 90x45.
Bygningsdiagram med placering af vandrette og lodrette regler, viser alternativ med forskellig bredde, spørgsmålsnotater til isolering og indvendige vægge.
Diagram over isolering af en væg med markeringer for placering af isoleringsmateriale mellem stolperne; indeholder tekst om arbejdsfaser.
Diagram af tværsnit af vægkonstruktion med isolering og installationsvejledning. Spørgsmål omkring valg af materiale og brug af papp eller plast.
Tværsnit af væg med indvendig isolering og placering af paneler, inkl. instruks om at male overfladen mørk for at skjule huller mellem paneler.
Skematisk tegning af væg med lag af isolering og panel samt spørgsmål om monteringsmetode og brug af lægter eller reglar til fastgørelse.
Vægdiagram med isolering og liggende træpanel. Tekst beskriver lodret panelinstallation med muligt mellemrum og ledlys for indirekte belysning.

• Panelvägg" med beskrivning av plan för att sätta upp en mörkbetsad träpanel i vardagsrummet och isolera mot en innervägg för att stoppa ljud.
Hej,

Jeg plejer at lægge metalskinner på det eksisterende gulv og loft og derefter klemme træregler ind, som spænder det hele fast, fastgjort med nogle skruer også, reglar med c450 da jeg kan lide OSB plader med bredde 900 mm. 45x45 reglar er tilstrækkeligt. Isolér med 45 glasuld, ingen gips eller andet. Mal hvis du senere skal sætte et panel med mellemrum, så man slipper for at se træfiberplade bagved.

• Synes
Mwelander
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.