Hej, har brug for lidt råd omkring at lukke denne døråbning.

Huset er fra 40'erne, og murede indervægge med lecablokke/slaggblokke
Væggen er 95mm~

Bør jeg mure pudse eller er det rimeligt at lægte op og plysse, gips?

Tak på forhånd

• Udsnit af døråbning med mursten og træramme, viser ujævn kant og mulige materialer til forsegling. Diskuteres om muring eller gipspaneler.
T
Det burde fungere med træregler og så gips på det, inden du spartler samlingen med strimler. Hvis du vil have det lidt mere stabilt, så sæt OSB+gips.
Fastgør reglerne med ret lange skruer og plugs ind i væggen. For at få det så glat som muligt, så mål den præcise tykkelse på væggen, og sav reglen til, så pladematerialet på hver side får "plads" og flugter med væggen.

• Synes
Helgemås og 1 anden
  • Laddar…
Claes Sörmland
De fleste synes nok, at mure er svært og beskidt, og at gipsplader er hurtigt og nemt. Det er et argument for gipsplader. Men mure med leca går også fint. Alt, der behøves, er et antal blokke, mørtel og nogle armeringsjern. Og pudsemørtel selvfølgelig. Riv alt træ og mure, bor hullerne til armeringsjernen i dørkarmens murværk.

Jeg ville have muret, fordi jeg kan lide det. Men jeg forstår, at ikke alle deler den smag.

T Testarn sagde:
Det burde fungere med træreglar og så gips på det, før du spackler fugen med strimler. Hvis du vil have det lidt mere stabilt, så sæt OSB+gips.
Fastgør reglarne med ret lange skruer og plugs ind i væggen. For at få det så glat som muligt, mål præcis tykkelse på væggen og sav reglen til, så pladematerialet på hver side får "plads" og flugter med væggen.
45x45, osb 10-12mm og så gips?

T
Typ sådan.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.