Hvilke dimensioner skal jeg bruge på trykimprægneret træ til terrasse på jorden?

Hej, i stedet for at oprette en ny tråd håber jeg, at nogen kan hjælpe mig her. Jeg skal bygge en træterrasse på fliser, men som alligevel skal hæves 30 cm i højden, så den er i niveau med hoveddøren. Det drejer sig om et areal på 2,5 m x 6,5 m.

Jeg har købt 45x145 regler, der skal danne rammen, og på den skal jeg lægge terrassebrædder 28x120. Resten fra 45x145 vil jeg bruge som fødder rundt om rammeværket for at hæve det til 30 cm i højden.

Jeg har ikke tænkt mig at grave ud og fylde med makadam, men i stedet anvende markdug direkte.

Nogle spørgsmål.
1. Jeg har en tagrende, der vil gøre det svært at få rammen på plads, da reglen på kortsiden ikke kan være bagved nedløbsrøret. Hvordan skal man løse dette? Rammen skal jo stadig være vinkelret i alle hjørner.

2. Jeg vil ikke bruge bjælkesko, men vil skrue alle reglar sammen. Mit spørgsmål er, om det kan gøres med almindelige terrassebolte 5x80 (3-4 skruer) eller om det skal være franske Træskruer? Alternativt vognbolte?

3. I rammeværket skal jeg have et antal hegnsstolper, 70x70. Er der noget, jeg skal tage højde for? Jeg tænkte at bruge to franske Træskruer 8x100 i hver stolpe i den yderste regel, der danner rammen.

Jeg er taknemmelig for al hjælp. Jeg er en nybegynder, så jeg har ingen erfaring, men har læst og Googlet en del. Tak på forhånd!

• Jordområde ved siden af flisebelagt gangsti, planlagt til at bygge et trädäck. Hegn til højre og baggrund med grusstik og vej.
  • Forhave med jordområde foran et grønt rækkehus med rød tag, klart til konstruktion af trädäck. En hvid tagrende stikker ud fra bygningen.
1. Sæt reglerne så tæt på nedløbsrøret som muligt, og skær derefter en kort regel 45° som du sætter foran nedløbsrøret.

2. Brug 6x80 i stedet. Almindelig træskrue til udendørs brug, klasse C4

3. Det er bedst, hvis du kan sætte stolpen i et inderhjørne, hvor den ydre regel og gulvreglen mødes, så du kan skrue den fra to sider.
Det er fint at skrue med 6x80 træskrue også.
Hvis du kun kan skrue den fra én side, så brug en fransk skrue og sæt et stykke rester på hver side af stolpen, så sikrer du den i det mindste sidelæns.

maah maah sagde:
1. Sæt reglarne så tæt på nedløbsrøret du kan komme, skær derefter en kort regel 45° som du sætter foran nedløbsrøret.

2. Kør 6x80 i stedet. Almindelig træskrue til udendørsbrug, klasse C4

3. Bedst bliver det, hvis du kan sætte stolpen i et indre hjørne, hvor den ydre regel og gulvregel mødes, så du kan skrue den fra to sider. Det går fint at skrue med 6x80 træskrue det med. Hvis du kun kan skrue den fra én side, så brug en fransk skrue og sæt en stump på hver side af stolpen, så sikrer du den i det mindste sidelæns.
Hej, tak for hurtigt svar. Jeg vil nok skifte skruerne 5x80 mod 6x80, tak.

Angående det første spørgsmål, har du et billede af, hvordan det kan se ud? Jeg har lidt svært ved at forstå, hvordan du mener, når den ydre regel, der skal danne rammen på langsiden, er den regel, som jeg skal fastgøre alle hegnsstolper i, og når du skriver skære 45 grader, så vil jeg ikke kunne have en stolpe i rammen til hegnsstolpen tættest på facaden, da jeg ikke vil skrue i facaden. Håber du forstår, hvad jeg mener.

Angående spørgsmål tre, så er der ingen gulvregler, men kun en ramme, som jeg skal skrue terrassebrædderne på. Så der er ingen bærende bjælke først og derefter regler på det. Hvis jeg forstod dig korrekt.

Jeg tænkte sådan her

Diagram af et træsrammeprojekt med indre og ydre reglar, fire horizontale bjælker og en trekantet forstærkning øverst til venstre.

Du behøver ikke at skrue den indre regel i facaden. Bare støt den op på det rigtige niveau med nogle fliser eller lignende. Når du skruer det hele sammen med alle reglerne og terrassebrædderne, vil det ikke bevæge sig nogen steder.

Men jeg forstår ikke, hvor du skal have stolperne, mod det eksisterende hegn til venstre eller mod gangen af fliser til højre?

maah maah sagde:
Jag tänkte typ såhär

[billede]

Du behöver inte skruva den inre regeln i fasaden. Bara palla upp den i rätt nivå med några markplattor eller liknande. När du skruver ihop allt med alla reglar och trall på kommer det inte att röra sig nånstans.

Men jag fattar inte vart du ska ha stolparna, mot befintliga staketet till vänster eller mot gången av markplattor till höger?
maah maah sagde:
Jag tänkte typ såhär

[billede]

Du behöver inte skruva den inre regeln i fasaden. Bara palla upp den i rätt nivå med några markplattor eller liknande. När du skruver ihop allt med alla reglar och trall på kommer det inte att röra sig nånstans.

Men jag fattar inte vart du ska ha stolparna, mot befintliga staketet till vänster eller mot gången av markplattor till höger?
Tack nu förstår jag hur du menar. Men om jag ska ha reglarna på längden istället på bredden som Du har ritat så funkar det här lika bra? Jag ska nämligen lägga trallen på samma sätt som trallen vid vår entré. Då måste jag ha reglarna på längden. Och för det har jag tänkte 15 plattor enligt bilden.

Jag ska riva befintliga staketet du ser både på långsidan och kortsidan och ha 70x70 i skruvade i ramen. Men cc 70 cm drygt mellan staketstolparna.

• Håndtegning af byggeplan med 15 firkantede fliser inden for en rektangulær ramme, der viser mål i centimeter på hver side.
Det dér ser godt ud (y)

Jeg har aldrig brugt færdige stolper, når jeg har lavet rækværk.
Jeg tager altid 2 stk. 45x95, som jeg skruer og limer sammen. Den ene regel lader man så gå ned langs med gulvreglen, mens den anden hviler ovenpå.
Bliver meget stabilt på den måde.

Typ sådan her:

To vandrette rektangler (sorte og grønne) repræsenterer stolper til rækværk, hvor den ene går ned langs og den anden hviler ovenpå.

maah maah sagde:
Det der ser godt ud (y)

Jeg har aldrig brugt færdige stolper, når jeg har lavet rækværk.
Jeg tager altid 2 stk. 45x95, som jeg skruer og limer sammen. Den ene regel lader man gå ned langs med gulvreglen, mens den anden hviler ovenpå.
Bliver meget stabilt på den måde.

Typ sådan her:

[billede]
Okay, så godt.
Okay ja, det ser ud til at blive meget stabilt sådan, desværre er mine 70x70 allerede købt, må blive sådan på bagsiden i stedet. Tak for hjælpen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.