Helu

Skal ordne et loft i en kommende gæstehytte og overvejer, hvordan man skal komme derop. Jeg vil gerne have en simpel trappe, men problemet er, at pladsen er ret begrænset.

Først havde vi tænkt på en almindelig stige fra alrummet, men begyndte så at overveje en variant, hvor man kommer op ovenpå badeværelset. Det er muligt at stille en stige der, men det bliver stejlt. Jeg vil gerne bygge en slags svunget en, som stadig ikke optager meget plads. Den behøver ikke være som en trappe, men lidt mere sikker end en stige ville være najs.

Nogen der kan tipse om en konstruktion eller i værste fald nogen, der kan bygge den for mig?

• 3D-model af lille bolig med loft og stege opad; målinger af rummet vises.
En asymmetrisk halvtrappe kan sættes ret brat, du burde kunne få plads med en drejet model også, så du får indgangen i vinkel mod badeværelset. Se denne som eksempel: http://www.trappfabriken.se/spartrappa-karina#4

Hmm, det lykkedes ikke at linke direkte til billedet jeg tænkte på, men det er den fjerde model på billederne.

Perfekt, nu er bare spørgsmålet, hvordan jeg bygger den selv! :p

Spøg til side så indser jeg, at det er en billig stige alternativt dyr spindeltrappe, der gælder. At bygge sådan en selv er nok ikke noget, jeg skal kaste mig ud i. Synes, det burde have været muligt at løse i træ på en fiffig måde.

Spartappa? Det var jeg nødt til at google :). Man lærer noget nyt hver dag. Men sådan en er jo ikke alt for kompliceret at bygge selv. Du kan fiske efter en frivillig i tråden "posta er senaste verk" eller hvad den hedder, der findes der jo folk med skills for et projekt som dette :)

cederbusch sagde:
Perfekt, nu er bare spørgsmålet, hvordan jeg bygger den selv! :p

Spøg til side, så indser jeg, at det er en billig stige alternativt dyr sparettrappe, der gælder. For at bygge en sådan selv er nok ikke noget, jeg skal kaste mig ud i. Synes, det burde have kunnet løses i træ på en eller anden smart måde.
Den her ser ud til at være i træ og burde ikke være umulig at kopiere/plagiere/modificere.

Første google-link i princippet, så det går sikkert at finde bedre eksempler.

mexitegel: det står jo tom i linket du postede :p

Alfredo: nu har jeg brug for en trappe, der drejer sig. Ellers havde det ikke været så stor en sag. Jeg har ingen idé om, hvordan jeg skulle løse det i svinget.

cederbusch sagde:
Alfredo: nu behöver jag ju en trappa som vrider sig. Annars hade det inte varit så stor sak. Jag har ingen aning hur jag skulle lösa det i svängen.
Googla for lidt inspiration. Tag nogle pilsner for kreativitet. Sov på sagen og jeg er ganske sikker på at du finder en eller anden snedig løsning....:thumbup:;)

Hvis det er tilstrækkeligt, at trappen er L- eller U-formet, så kan du måske bygge en form for repos i en passende højde, hvor de øvrige trappedele kan løbe op/ned til?

Tænk under alle omstændigheder på, hvordan du skal få eventuelle møbler op til loftet, det vil sandsynligvis ikke gå med en snoet trappe. I vores hus findes en L-trappe – helt umuligt at få noget større/bredere end en 90-seng op:-( (og nej, det går ikke gennem vinduerne heller ...).

Ja, jeg spekulerede på, om det skal blive en sådan løsning. Hvad angår møbler, er det et ikke-spørgsmål for os, loftet bliver lavt til loftet, og der skal kun op nogle madrasser.

I vores hus findes der en L-trappe - helt umuligt at få noget større/bredere end en 90-seng op :-( (og nej, det går heller ikke gennem vinduerne ...).
Som hjemme hos os, man kan ikke tage til møbelvarehuset og finde noget uden straks at skulle overveje, om man kan få det op. Et helvede under renoveringen, plader over 900x2500 går ikke op, og selv disse er præcisionsarbejde at lirke op. Dejligt at overetagen er færdig nu...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.