Hej folk!

Jeg har brug for tips til, hvordan jeg kan gøre med denne tilbygning.

Tanken er at isolere gulvet med 90mm celleplast, da dette rum har isolerede vægge og tag, men af en eller anden grund mangler isolering i gulvet. Min tanke var at sætte en til 45x45 ovenpå eksisterende 45x45, så det bliver 90x45 i stedet. Hvor der er en gammel kældertrappe, tænkte jeg at forstærke yderligere med dobbelte 90x45. Det vil sige 90x90.

Hvad bør jeg have for cc mål på reglarne?

Bærlinen, der skal bære gulvet ved væggen over kældertrappen, tager jeg den indvendige panel væk og fastgør i de stående reglar på væggen? I øjeblikket så det ud som bærlinen var en enkelt 45x45, bør jeg have grovere dimension på denne?

Jeg har ikke meget højde til gode desværre, kan maksimalt hæve gulvet ca. 5cm, hvoraf min idé om at køre dobbelte 45x45 for at det ikke skal blive en urimelig højdeforskel til huset.

Noget andet, som jeg ikke har nævnt, som jeg bør tænke på?

Tillbygning under renovering med åbent gulv, synlige bjælker og trin ned til kældertrappe. Trægulv og vægge ses med radiatorer under vinduer.

Rum under renovering med synligt trägolv och verktyg. Væggene er i træ, og der er radiatore under vinduerne. Bord med boremaskiner og skruer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.