5,381 læst ·
6 svar
5k læst
6 svar
Brandsikring - Krydsfiner som overfladebehandling
I løbet af året skal vi indrette vores loft, og vi vil af æstetiske årsager bruge fyrretræsplywood som overflade (vægge og loft).
En ven spekulerede i, om jeg måske skal sætte et lag gips bag plywoodpladerne af brandsikkerhedsmæssige årsager, men er der nogen her, der ved, hvad der gælder?
Planen var ellers at sætte 14 mm plader direkte på reglerne med konstruktionslim og kramper som fastgørelseselementer.
Tak på forhånd!
En ven spekulerede i, om jeg måske skal sætte et lag gips bag plywoodpladerne af brandsikkerhedsmæssige årsager, men er der nogen her, der ved, hvad der gælder?
Planen var ellers at sætte 14 mm plader direkte på reglerne med konstruktionslim og kramper som fastgørelseselementer.
Tak på forhånd!
Hej, genopliver spørgsmålet 😅 gælder de samme regler, hvis det drejer sig om et soveværelse? Tak på forhånd for svar!
Tak, så hvis jeg forstår det korrekt, hvis jeg har gips på væggene nu og sætter krydsfinerplader over det, så behøver jeg ikke gøre mere ud fra brandsikkerheden. Det uanset 8 meters reglen? Vi bor i et rækkehus, og væggen tættest på naboen ville være garderobe (bag garderoben er der en gipsvæg).
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Vad behövs tillgång till - brandskyddskontroll moderna kakelugn?
Värme allmänt -
Justerbar fot till plywood, U-infästning
Möbelsnickeri -
Finérkrydsfiner 260 cm eller andre forslag?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Sviktande plywood-golv
Utbyggnad och tillbyggnad -
Brandbeskyttelse BBR 5:6 - sammenhængende træterrasse
Byggematerialer & Byggeteknologi