I løbet af året skal vi indrette vores loft, og vi vil af æstetiske årsager bruge fyrretræsplywood som overflade (vægge og loft).

En ven spekulerede i, om jeg måske skal sætte et lag gips bag plywoodpladerne af brandsikkerhedsmæssige årsager, men er der nogen her, der ved, hvad der gælder?

Planen var ellers at sætte 14 mm plader direkte på reglerne med konstruktionslim og kramper som fastgørelseselementer.

Tak på forhånd!

• Et køkken med vægge, loft og gulv af lys furuplywood, åbne hylder, vask og komfur i minimalistisk design.
Det afhænger af, hvilken type bolig det drejer sig om

Ok. Det drejer sig om en fritstående villa, bygget i løsvirke. Eller findes der andre typebetegnelser, du tænker på?

Hvis du har mere end 8m til nærmeste hus, kræves der ingen brandsikring.

Hej, genopliver spørgsmålet 😅 gælder de samme regler, hvis det drejer sig om et soveværelse? Tak på forhånd for svar!

Ja du har ingen krav i en villa, hvis du har mere end 8m til nærmeste bygning.

• Synes
ErikViktorMartinUrban
  • Laddar…
Tak, så hvis jeg forstår det korrekt, hvis jeg har gips på væggene nu og sætter krydsfinerplader over det, så behøver jeg ikke gøre mere ud fra brandsikkerheden. Det uanset 8 meters reglen? Vi bor i et rækkehus, og væggen tættest på naboen ville være garderobe (bag garderoben er der en gipsvæg).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.