Vi skal sætte en ny holder op til bruseren, næsten præcis ligesom den tidligere og bruge de samme to huller til at skrue i. Den nye skrue er dog en smule mindre, og når man forsøger at skrue i de samme huller med den eksisterende rawlplug, går skruen bare rundt og rundt og fastgør ikke. Vi har sprøjtet i silikon i henhold til sælgerens anbefaling.

Jeg tror nu, at man bare kan bore i det gamle hul og sætte en ny rawlplug i, altså bare bore den gamle væk. Er der nogen, der ved, om det fungerer? Er der noget særligt, vi skal tænke på?

Totte_S
Jeg synes det lyder som en meget god idé at fortsætte med de gamle huller, da undgår du jo at punktere tætningslaget et yderligere sted. At genbruge en gammel plastpløk går sjældent godt, som du sikkert har bemærket.
Hvad er det for en væg bag ved fliserne, og hvad har du for en pløk?

Væggen blev opbygget af trælægter og gips, da vi renoverede for 5 år siden. Pluggen er grå og hedder FU8X50.

Træk stikket ud, silikone, sæt et nyt stik i, silikone igen og sæt skruen i.

Eventuelt bliver du nødt til at gå op til et lidt større stik, hvis hullet er udvidet. Sørg for, at skruen går hele vejen igennem stikket, så det kan udvide stikket bag pladematerialet.

S
Hvis du sætter en ny plug i hullet og derefter prøver at finde en ny skrue, der er lidt grovere men ikke så stor diameter på hovedet. Kan den gamle skrue ikke bruges?

Hullet har ikke udvidet sig, problemet er snarere, at det er lidt for trangt. Jeg gik op og kiggede nu igen, og det ser ikke ud til at være nogen rawlplug overhovedet, men der er noget derinde, som gør, at man ikke kan trykke den nye rawlplug ind. Silikone eller måske en gammel rawlplug som er skubbet ind.

Det jeg undrer mig over, er om det er OK at bore det gamle hul op, så skraldet derinde forsvinder og evt. gøre det lidt større, hvis det ikke er nok at bore skraldet væk for at få rawlpluggen ind?

S
Det er ikke sådan, at der er en træbeklædning der bagved (væggen er jo reglret og med gips), og så behøves der jo ingen rawlplug. Forsøg at finde en noget grovere eller længere skrue i så fald.

Måske, jeg skal tjekke! Tak ellers så meget for godt svar indtil videre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.