Hej!
Jeg har tommelfingeren i midten af hånden.
Kan nogen give mig nogle tips til at sætte en hylde op (dvs bore osv.) i en - hvad jeg tror er - bærende væg!
Hvad bør man tænke på? Hvad skal jeg bore med?

Om væggen er bærende eller ej har ingen betydning for noget så lille som en almindelig hylde.

Spørgsmålet er i stedet, hvad er det for material i væggen og præcis hvor stor er hylden og hvad tænker du have på hylden.

Er det en gipsvæg så fungerer gipsekspander godt. Er det en betonvæg så plug+skrue

det er en betonvæg.
Hylden jeg skal sætte op er en almindelig IKEA-hylde - en sådan som ser ud som en bred planke helt enkelt. Kommer ikke til at have så tunge ting på den.
Det bedste er altså at bore med slagboremaskine og så sætte en rawlplug i?

Det synes jeg. Sørg blot for at have den rette størrelse på boret i forhold til pluggen

Og sørg for at have gode plugs + skruer til den hylde. Minst 70mm skruer ville jeg bruge. Det skader ikke at tage i i overkanten...

A
Køb også den rigtige type plug - Nylonplug, ikke de almindelige gule, røde, brune eller blå plastplugger. 95% af alle træskruer der sælges er hærdede skarpe sådanne, og de skærer ind i plastpluggen, mens en nylonplug modstår og udvider sig i stedet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.