Hej

Jorden skal kunne klare 70kpa
Belastningen fra søjlen er 82 kn/m

Skal man have et omvendt T i beton for at klare trykket eller er armeringen og betonen i kant elementerne, som er 400 høj, tilstrækkelig?

Lidt uklar info her. Er det en plade på jord med kantbjælke det er tale om? Gætter på, at det er stålstolper i en trækonstruktion også?
Det burde være 82 kN/m2 og så er det jo betonen og armeringen, der er afgørende. Men er det korrekt armeret, så vil de langsgående jern fordele kraften fra søjlen.

Plade på jord med støbt søjle med armering.
Ytong hus

Hvis du har en betonpille med en vertikal last på 82 kN og pillens fodaftryk er 200x200 mm svarer det til et tryk på ca. 2 MPa. Spørgsmålet er jo så først, hvilket tryk pladen kan tåle? Det kan jo ske, at trykket skal fordeles over en større overflade. Bliver blot pillens oplagstryk acceptabelt, klarer pladen sikkert at fordele lasten over hele konstruktionen (plade inklusive kantbjælker).

Jeg har 1 mpa men min k taler om at kantelement ikke er nok?

Passer det?

Har du nogle tegninger eller skitser du vil vedlægge? Som det lyder kommer søjlen ned på kantbjælken? Som nævnt ovenfor, er det bare at armere kantbjælken og sandsynligvis lidt ekstra i den nærmeste del af pladen. Belastningen i søjlen antager jeg er 82kN og jorden tåler 70kN/m2 hvilket betyder, at lasten skal spredes på mindst 1,2m2 for at jorden skal klare sig. Cellplasten derimod skal måske udskiftes til en højere kvalitet end i de almindelige kantelementer. Forresten, havde du ikke en konstruktør, eller hans indsats måske er færdig? :D

søjlen kommer ned på et kantelement.
Han nævnte 1.3x1.3 men eftersom jeg har den i kantelementerne så skal man lave et omvendt T.

Jeg leder efter om der findes andre løsninger
Hvor den rammer, kan jeg så gå med armeringen som et + hjælper det ikke?

Forstår ikke helt, hvad der menes med et omvendt T...

Jeg tror, vi har brug for tegninger her. Jeg er ret forvirret lige nu.

Er hjemme om et øjeblik, så sender jeg over.

Dette er T

• Et byggetegning med geometriske mønstre og linjer, muligvis fundamentplanlægning eller isolering diagram.
Er det din sokkel eller bare et eksempel?

Eksempel

Hvilken held, ellers så den lidt dårligt isoleret ud:p

Har du både brud og langtidslasten fra søjlen, og ved du, hvilken cellplastkvalitet du har?

Forbrydelse er 82 kn
S80 isolering
Resten har jeg ej

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.