T
Skal lige til at begynde med gulvreglarne til mit attefallshus. Det kommer til at blive 7,2 meter bredt og 3,94 meter dybt.
Ifølge en beskrivelse jeg har fundet på nettet, skal det bygges på følgende måde:
Bjælkelagsplan for attefallshus viser gulvregler på 45x170 mm med afstandsmål og kortlinger mellem reglerne.

Gulvreglarne bygger jeg af 45x170. Kan jeg køre som beskrivelsen ovenfor, eller vil jeg have brug for kortlingar mellem gulvreglarne?

T Ejmelie sagde:
Skal lige til at begynde med gulvbjælkerne til mit attefallshus. Det kommer til at være 7,2 meter bredt og 3,94 meter dybt.
Ifølge en beskrivelse, jeg har fundet på nettet, skal det bygges på følgende måde:
[billede]

Gulvbjælkerne bygger jeg af 45x170. Kan jeg gøre som beskrivelsen ovenfor, eller vil jeg have brug for kortlingar mellem gulvbjælkerne?
Du har ikke brug for kortlingar. Du låser hele konstruktionen sammen med det spån eller gulv, du har valgt.

• Synes
Tovin
  • Laddar…
E
Stivheden på tværs af spændvidderetningen. Dvs. så bjælkelaget ikke kan bøje sig ved sidelaster. Fx stormvinde på gavlen. Tror tværbjælkerne, som findes på billedet, er tilstrækkelige. Men det afhænger af, hvor stor gavlen bliver, og hvor tungt huset bliver.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.