Plantegning viser et hus fra 1971 med værelser som allrum, bad, og køkken. Vægge muligvis bærende, afhængig af konstruktion. Plantegning af et hus bygget i 1971 med værelser, garage og centrale rum markeret. Diskuteres i sammenhæng med potentielt bærende væg.
Hej. Jeg åbnede op ved at rive dele af en væg ned, men jeg ved ikke, om den er bærende i huset. Huset er bygget rundt om et hjerte, der er af beton. Hjertet indeholder badeværelse og en del af køkkenet. Væggen går langs tagspærene og er i dag bygget af 70x45 reglar. Huset har murstensfacade, ligger i Skåne og er bygget i 1971. Hvad tror I, kan den fjernes uden at komplementere den bærende konstruktion?

Hvilken væg vil du rive?
Hvordan går spærerne?

Hej spær går langs med væggen. Det er mellem køkken & stue, som jeg vil åbne op.

• Grundplan over hus med specificerede værelser, herunder køkken og dagligstue, hvor åbning ønskes.
Den væg lærer ikke at være bærende.
Bærende vægge plejer at gå tværs over spær.

Du lærer at have mindst to spær mellem den væg og gavlvæggen (den anden langside af stuen).

Ok, det ser ud til at være 3st tagspær fra ydre gavlvæg til væggen, jeg vil tage ned (4,2m)

• Tegning af bygningsplan med målestok ved siden af en lineal, viser tre takstolers afstand fra ydervæg til indvendig væg på 4,2 meter.
Nu ser jeg, at du også har en overetage, så er det ikke, hvordan tagspærene går, men hvordan etageadskillelsens bjælker går, der er interessant.
Ofte går etageadskillelsen i samme retning som tagspærene.

BirgitS
Har du nogen sektionstegning for huset og hvornår er det bygget?

BirgitS BirgitS sagde:
Har du nogen sektionsritning for huset og hvornår er det bygget?
BirgitS BirgitS sagde:
Har du nogen sektionsritning for huset og hvornår er det bygget?
Sektionsritning, se billede. Huset er bygget 1971.

• Sektionsritning af et hus fra 1971, viser snit gennem bygning med vægge, tag og fundament markeret.
@BirgitS er det en sådan du mener? Jeg har desværre ingen konstruktionsritninger.

Demmpa Demmpa sagde:
Nu ser jeg, at du også har en overetage, så er det ikke, hvordan spærrene går, men hvordan etageadskillelsens bjælker går, der er interessant.
Ofte går etageadskillelsen i samme retning som spærrene.
Hvad skal jeg kigge efter i etageadskillelsen. Jeg har adgang til skunkene og kan måske se noget der?!

BirgitS
Krackelerad Krackelerad sagde:
@BirgitS er det en sådan du mener? Jeg har desværre ingen konstruktionsritninger.
Ja, det er en sektionsritning.
Det ser ikke ud til, at væggen du vil fjerne er en af de vægge, der er tegnet på sektionsritningen, dvs. parallel med tagryggen.

Men jeg har bedt en anden, der er mere kyndig, om at kigge på denne tråd ved lejlighed.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.