E
Jeg skal efterisolere vores ydervægge på vores fritidshus nu her i efteråret. Jeg vil opsætte med 45x45 regler og placere isolering cc 60. Derefter vil jeg sætte Asfaboard over. Så mit spørgsmål er, om jeg kan lade det stå sådan til foråret og dernæst opsætte panelet?

//Erik

Alternativt udendørs gips.

• Synes
Erik Jb
  • Laddar…
Hvorfor skal du bruge asfaboard? Findes det overhovedet stadig til køb? Brug Gyproc GHSE (gul) ude-gips i stedet, så kan det stå i mindst 6 måneder.

E
Det jeg er ude efter er at slippe for at sætte panel op i efteråret/vinteren. Kommer ikke til at nå det. Og det er et spørgsmål om omkostninger. Asfaboard er billigere, alternativt er at sætte vindplast op, men det føles ikke sikkert at lade det uden panel, hvis det skulle blæse i stykker osv osv

F falkn sagde:
Hvorfor skal du bruge asfaboard? Findes det overhovedet stadig at købe? Sæt Gyproc GHSE (gul) udegips op i stedet, så kan det stå i mindst 6 måneder.

E Erik Jb sagde:
Det jeg sigter efter er at undgå at sætte panel op til efterår/vinter. Jeg når det ikke. Og det er et spørgsmål om omkostninger. Asfaboard er billigere, alternativet er at sætte vindplast op, men det føles ikke sikkert at lade det stå uden panel, hvis det skulle blæse i stykker osv. osv.
Jeg forstår det. Ingen anelse om asfaboardens egenskaber, troede man stoppede med sådan noget i 70'erne.

Vinterbygge med gips som fik panel om foråret.
Vinterbyggeri af et hus med gipsvægge, endnu uden paneler, omgivet af sneklædt landskab og nåletræer i baggrunden.

• Synes
Erik Jb
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.