Rev et gammelt gulv ned til pladen i et lille køkken. Kan dette være asbest, eller anbefaler I at sende en bid til test?

• Gammelt gulv revet ned til betonpladen i et lille køkken, viser skader og mulige asbest-materialer nær en metalkant.
Hvad skal du gøre med gulvet?

Skal lægge nyt gulv over. Men det er jo lidt ujævnt, så havde helst fjernet det der

Flydespartle og læg derefter det nye gulv.

• Synes
whak
  • Laddar…
Ser ud som lumppapp men kan jo stadig være asbest i limet. Jeg havde noget lignende, det indeholdt ikke asbest, men for at være sikker så må du få det analyseret.

namnbyte
P pjkw sagde:
Ser ud som pap, men kan jo stadig være asbest i limmet. Jeg havde lignende, det indeholdt ikke asbest, men for at vide sikkert, så må du lade det analysere.
Kan være asbest i pap også, hvis jeg ikke husker forkert.

Ser jo ud til at være sort mistænkeligt lim under selve lumppappen. Så ringer der lidt advarselsklokker. Asbest forekom også i lysere type kontaktlim. Relativt bundet i materialet uanset. Lumppappen i sig tror jeg meget usandsynligt har haft asbest i sig. Består som navnet antyder af presset lump - bruges for at modvirke knirken og udjævning af underlag.

Desto mere interessant er, hvordan gulvmåtten så ud, som du rev op? Der findes mange måtter med asbest som bestanddel eller som asbestkarton nedenunder som forstærkning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.