Jeg søger efter en letmonteret MIDLERTIDIG platform, man kan sætte op, hvis man f.eks. vil mure en skorsten om eller sætte en skorstenshætte op. Jeg har fundet dette billede på Googles billedsøgning, men jeg kan ingen steder finde noget lignende, man kan købe.

https://www.netauktion.se/uploads/extrabilder255791_center.jpg

Nogen der ved noget? Eller andre smarte løsninger på det.

MVH

Jeg ville have overvejet at bygge noget i træ efter de mål, du har brug for. Kan du også inkludere en form for enklere gelænder.

Når vi har fx vasket taget, har vi haft to 90 graders jern, typ 1×1 meter, til at lægge over rygningen med kroge til at hægte en stige i. Den model, du har fundet, spændes rundt om skorstenen og gør fx en beklædning umulig.

Eller så bygger du to sakse selv af lidt regeltræ typ 2"4. "Saksegavlene" bliver automatisk sammenklappelige for enkel transport op på taget. Centrumbolten ved tagryggen bør være kraftig. Kan ikke huske om jeg brugte 10 eller 13 mm gevindstang - det var i alle fald for spinkelt.
Tegning af hjemmelavet saxbuk lavet af 2x4 tømmer med foldbare "saxgavle" for nem transport; centrumbolt ved toppen anbefales robust.

• Synes
ceson
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar sagde:
När vi har tex tvättat tak har vi haft två 90 graders järn typ 1×1 meter att lägga över nock med krokar att haka en stege i den modellen du hittat spänns runt skorstenen och gör tex en inklädnad omöjlig
Bo.Siltberg Bo.Siltberg sagde:
Eller så bygger du två saxar själv av lite regelvirke typ 2"4. "Saxgavlarna" blir automatiskt ihopfällbara för enkel transport upp på taket. Centrumbulten vid nocken bör vara kraftig. Kommer inte ihåg om jag använde 10 eller 13 mm gängstång - det var i alla fall för klent.
[billede]
Skulle vara bra med någon bild, är inte riktigt med på hur det skulle kunna se ut?

D09
S Slarvpellen sagde:
Jeg ville have overvejet at bygge noget i træ efter de mål, du har brug for. Kan du også inkludere en form for enklere gelænder.
Jeg lavede min i træ.

Jeg havde foruden den på billedet to træstiger, der så ud som et V, og som jeg hængte over rygningen, og som jeg flyttede med mig, når jeg arbejdede på bliktaget.

• Trækonstruktion omkring skorsten på tag, med solrigt vejr og blå himmel i baggrunden.
  • Synes
Antti Säisä
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.