skal bestille tømmer til terrasse i dagene og sidder og skitserer på, hvordan vi skal lægge den ifølge billedet. Stenene er placeret med CC 60, bærende bjælker bliver 145x45.
At lade den bærende bjælke gå ud over den sidste sten ifølge billedet kan jo ikke være noget problem, eller hvordan? Men hvor langt vil I sige, er maks den kan ligge ud over den sidste sten?
Hvis vi skulle ønske at udvide terrassen lidt forbi stenrækken (til venstre på billedet) bliver det lidt mere vanskeligt. Tips til det? Er det at lægge flere sten, der gælder og en ekstra bærende bjælke? Eller kan jeg bygge ud med reglar? Vi taler måske maks 30 cm, som vi gerne vil udvide. Hvad tror I?
Derefter overvejer vi, om vi skal købe 120 eller 145 terrassebrædder. Terrassen bliver lidt over 70m2 (6x12m) Mange siger, at 145 er pænere på lidt større terrasse, men jeg ved ikke. Hvis nogen har nogle sammenligningsbilleder, ville det være dejligt
en til spørgsmål, sælgeren i byggemarkedet anbefalede at skære alle terrassebrædder 5cm i hver ende (mindst) for at få det pæneste resultat.
Dette da det i enderne gerne bliver grimt hvis det ikke allerede er det fra starten ifølge ham.
Hvad tror I om det? Næppe noget han sagde for at sælge mere terrasse, men har ikke hørt andre skære enderne af. Bliver det pænere er jeg dog villig til at bruge tid på dette.
et spørgsmål til, sælgeren i byggemarkedet anbefalede at skære alle terrassebrædder 5 cm i hver ende (mindst) for at få det flotteste resultat.
Ifølge ham bliver det let grimt i enderne, hvis det ikke allerede er det fra starten.
Hvad tror I om det? Næppe noget han sagde for at sælge mere træ, men jeg har ikke hørt andre skære enderne af. Hvis det bliver pænere, er jeg dog villig til at bruge tid på det.