Hej,
Har i 14 år haft en terrasse med tilstødende udendørsareal med belægningssten (40x40). Jeg har ønsket at udvide terrassen for at få mere hyggeligt terrassebrædder og mindre ukrudtsvedligeholdelse.
Nu er det endelig tid til at lægge nye terrassebrædder på den eksisterende terrasse, og derfor tænkte jeg endelig at udvide terrassen!
Da ferien er alt for kort til at løfte op stenene og gøre alt "by the book", tænkte jeg helt enkelt at bygge ovenpå stenene.
Da jeg ikke har bygget terrassen fra begyndelsen, har jeg ingen anelse om, hvordan det ser ud under terrassebrædderne, men antager, at det er standard 45x145 regelværk.
Tanken fra min side er, at hvis det eksisterende regelværk er okay, at blot lægge nyt regelværk på stenpladerne og lægge nyt terrassebrædder.
På den nye del af terrassen er planen at bygge en pergola, når man alligevel er i gang med alle værktøjerne.
Dog, er der nogle spørgsmålstegn.
Pladerne ser ud til at ligge højere end den nederste del af regelværket, da min hensigt er ikke at have højdeforskelle på terrassen.
Kan muligvis være heldig at reglen er betydeligt grovere, end jeg tror (45x145) og således kan have en "tyndere" og komme i samme højde.
Så har jeg tænkt på fugt, hvis reglerne ligger ovenpå stenene burde kontaktfladen blive udsat for fugt over tid, fugtspærre virker jo, men mig bekendt anvendes det, når man har enkelte plader.
Pergolaen, "tag" regelværket tænkte jeg fæstne i facaden for derefter at have ben i den anden ende, hvad jeg har forstået, så er det lignende dilemma med fugt, hvordan løser man dette?
Edit:
Da jeg ikke ønsker flydende samlinger har jeg besluttet mig for en friis, der gør, at længderne bliver de samme. Hvordan bør jeg tilpasse regelværket til dette?