Vi vil skære trappen og sætte en overligger på, og jeg kan ikke finde noget i originaltegningerne... er stolpen yderst bærende? Der er en bærende væg 2 m fra trappen. Den stolpen er tykkere end alle de andre spjæld.

• Trætrappe med tykkere stolpe end de andre gelændere, knyttet til emne om trappens bæreevne og planlagt renovering.
  • Stolpen i træ ved trappen er tykkere end de andre spjælker, muligvis bærende. Detaljer af træstruktur og loft vises.
En til

• Trætrappe med lodrette stænger, set indendørs i et hjem.
  • Synes
Husgubbe
  • Laddar…
En til

?

• Trappegelænder af lyst træ ved skråt loft.
Den har ingen bærende funktion!
Årsagen til, at den er kraftigere end sine naboer, er, at det bliver en stolpe, man ofte tager fat i.

Espalieren er bærende for det ydre hjørne af trappens repos (kan erstattes af en stolpe), men det er alt.

J justusandersson sagde:
Espalieren er bærende for det ydre hjørne af trappens repo (kan erstattes af en stolpe), men det er alt.
kan man skære sådan?

Sådan

• En trappe med trægelænder og lodrette spidser, markeret med en rød linje. Trappen fører til en øvre etage i et hjem.
S Spikrätaren sagde:
Den har ingen bærende funktion!
Grunden til at den er kraftigere end sine naboer skyldes, at det bliver en stolpe man ofte tager fat i.
er du sikker? :)

Noget må bære den gulmarkerede punkt.
Trætrappe med gelænder, set indendørs. En punkt er markeret med gul cirkel, hvilket indikerer behov for støtte. Rød linje viser trappens forløb.

J justusandersson sagde:
Noget skal bære den gule punkt.
[billede]
så det går ikke at kappe som jeg har tegnet? Mange på gaden har gjort det, men det betyder ikke, at det er rigtigt :/

A Amaryllis92 sagde:
Såhär
Det går fint at kappe som I har tænkt!

I princippet burde det gå.

A
J justusandersson sagde:
Noget må bære op den gulmarkerede punkt.
[billede]
Hvad bærer op den punkt i øjeblikket mener du, andet end espalieret hvis den er skruet i planet?

Bliver mega forvirret, skal jeg turde klippe det eller ej

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.