T
Hej,
Jeg har nogle vertikale 45x45 skruet i en syll i et drivhus, disse er i kortenderne.
Tanken er at trække snor mellem disse og fastgøre tråde til dyrkningskasser i disse horisontale snore, men tænker 45x45 måske er svage og svajer.
Jeg søger tips til, hvordan jeg kan forstærke disse, det går ikke at afstive, så tænker måske en stålprofil 15x15 boltet i 45x45 reglen.
Tips?

T turbo100 sagde:
Hej,
Jeg har nogle vertikale 45x45 skruet i en syll i et drivhus, disse er i kortenderne.
Tanken er at trække snor mellem disse og fastgøre tråde til plantekasser i disse horisontale snore, men tænker 45x45 måske er spinkelt og kan give efter.
Jeg søger tips til, hvordan jeg kan forstive disse, det går ikke at stræbe, så tænker måske en stålprofil 15x15 boltet i 45x45 reglen.
Tips?
Det logiske er vel at sætte en overliggende regel mellem dem eller 45 grader nede fra i hvert fald typisk halv højde.
Selv med stål indlagt så bliver fastgørelsen i syllen et punkt, der vil blive belastet en del ellers.

T
Hej,
vil helst ikke "spilde plads" med stræber i drivhuset uden forsøger at holde det frit, derfor tanken med stål.
Hvis jeg har regler på langsiderne, hjælper det vel ikke tråden i rygningen.
Skal måske prøve til sommer og se, hvordan det bliver, det er jo ikke risiko for at det brydes men ikke så pænt, hvis det bukker :(

T turbo100 sagde:
Hej,
vil helst ikke "spilde plads" med afstivere i drivhuset og forsøger at holde det frit, deraf tanken med stål.
Har jeg regler på langsiderne, hjælper det vel ikke tråden i tagryggen.
Skal måske prøve til sommer og se, hvordan det bliver, det er jo ikke en risiko, at det bryder sammen, men ikke så pænt, hvis det buer :(
Er nok ikke helt med, har du de vertikale regler på gavlene helt oppe i tagryggen, og også fastgjort i tagryggen, så bør der ikke være nogle problemer, da de jo er fæstnet både i gulv og loft, så at sige - jeg troede, de var fritstående på langsiderne, da hjælper jo en regel imellem disse, da "snøret" vil trække reglerne indad, hvilket denne regel så ville forhindre.

Ellers, hvis ikke lasten er for tung, kan du måske sætte solide vinkeljern i fæstningen, det er som sagt der, lasten burde ligge, hvis toppene på disse regler ikke er fastgjort i noget opad...

Typ hvis man ser det fra siden:
Illustration af en byggekonstruktion med to lodrette stolper og et buet, spændt reb imellem, med pile, der peger på de nederste fastgørelser.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.