2,491 læst ·
4 svar
2k læst
4 svar
Afstand til ventilationsslange ovenover køkkenskab...
Medlem
· Västmanland
· 28 indlæg
Jo, jeg vil hæve køkkenskabene et godt stykke op på væggen. I dag har jeg aftræksslangen tilkoblet spirorør oven over skabene. Afstanden nu fra skab til spiro ca. 5 cm og fra spirorøret til loftet ca. 10 cm. Hvis jeg nu sætter skabene højere, skal jeg enten lade røret gå gennem skabene, hvilket kræver en masse savning i skabene, plus at jeg mister en masse plads i skabene, eller om jeg kan have en fleksibel aftræksslange klemt mellem loft og køkkenskab... Er det sidste alternativ helt tosset og livsfarligt set fra et brandsikkerhedssynspunkt? Det er ca. 1 m, slangen kommer til at ligge så...
Så har du et rør, der ligger ovenpå skabene i dag og ud på taget længere væk. En flexslange klemt ovenover skabet mod taget er ingen god løsning med hensyn til sikkerheden samt at det skal kunne renses på en god måde. Slangen vil med tiden blive snasket indvendigt, da den ligger ned, med masser af fedt, kan det blive sådan, at det begynder at lække og løbe fedt ind i skabene. Kan du flytte røret gennem taget, er bedst.
Medlem
· Västmanland
· 28 indlæg
Jeg har en renselem på spirorøret præcis der, det forbindes til skorstenen, dvs. ca. 1,5m efter emhætten. Jeg tænkte mere på, at flexslangen vil ligge tæt mod skab og loft.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 105 indlæg
Har for mig at det er min 30mm til brændbart og helst isoleret med armeret Rockwool som er kravet på nye imkanaler. Skulle forsøge at få det til selv på en eksisterende eller i det mindste have det som rettesnor.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 105 indlæg
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Attefallstillbyggnad plintgrund avstånd.
Utbyggnad och tillbyggnad -
Lämpligt avstånd från vägghängd infravärmare till kanalplasttak?
Altan & Uteplats -
Avstånd till tomtgräns då angränsande tomt är en trottoar + lokalgata
Bygglov -
hur mäta avstånd till grannfastighet
Bygglov -
Wc-fixtur: Avstånd vägg till 110-rör wc + längd pex-rör ur vägg?
Badrum