Der findes særlige lister, der passer godt til det. De er ca. 10*20 mm og har det ene hjørne lidt afrundet.
Jeg har set på toiletter, som man har renoveret og flisebelagt, at man har fået dette problem. Beklædningen ligger altså udenpå fliserne, og så bliver der en sprække mod karmen. Der havde man en lille rektangulær træliste, ca. 10mm tyk med afrundet kant. Måske kunne man bruge en kvartstav? Men det er nok pænere med en rektangulær, der går ind under beklædningen. Svært at beskrive dette med ord.
Hvordan kan det være, at gipsen ligger uden for karmen?
Hvis man bygger væggen med 70mm regler + 2x13mm gips, bliver det 96mm, hvilket vel burde passe til en dørkarm på 95 mm.
Ved vinduerne gjorde jeg sådan, at jeg byggede vinduesmyggen efter, at gipsen var på væggen. Så kunne jeg kontrollere, om vinduerne var kommet forskellige dybt i væggen. Derefter var det bare at høvle, indtil det blev millimeterpasning.
Hvis det drejer sig om en renovering, hvor man har lagt gips uden på væggen, forstår jeg det bedre.
Hvis man bygger væggen med 70mm regler + 2x13mm gips, bliver det 96mm, hvilket vel burde passe til en dørkarm på 95 mm.
Ved vinduerne gjorde jeg sådan, at jeg byggede vinduesmyggen efter, at gipsen var på væggen. Så kunne jeg kontrollere, om vinduerne var kommet forskellige dybt i væggen. Derefter var det bare at høvle, indtil det blev millimeterpasning.
Hvis det drejer sig om en renovering, hvor man har lagt gips uden på væggen, forstår jeg det bedre.
Måske har man været lidt forudseende og lagt et lag OSB bag gipsen også. Så bliver det 22mm mere i væggen.dymlingen sagde:Hvordan kan det være, at gipsen ligger udenfor karmen?
Hvis man bygger væggen med 70mm reglar + 2x13mm gips bliver det 96mm hvilket vel burde passe mod en dørkarm på 95 mm.
Ved vinduerne gjorde jeg sådan, at jeg byggede vinduesmyggen efter at gipsen var på væggen. Da kunne jeg kontrolmåle, om vinduerne var kommet lidt forskelligt i dybden i væggen. Så var det bare at høvle, indtil det blev millimeterpasning.
Hvis det handler om renovering, hvor man har lagt gips udenpå væggen, forstår jeg det bedre.
Klik her for at svare