Hej

Jeg er i gang med at planlægge badeværelset på overetagen.
Jeg har et afløbsrør, der kommer op fra underetagen til den ene side af det fremtidige badeværelse. Hvor "låst" er jeg til placeringen af toilet, håndvask og badekar ud fra dette?

Kan man trække afløbsrør fra håndvask og gulvafløb gennem bjælkerne i bjælkelaget uden problemer? Bjælkelaget er opbygget af 45x220 cc 400.

Hvordan er det med afløbet fra toilettet?

Jeg undrer mig mest om dette er ret standard at trække gennem bjælkerne, eller om man forsøger at undgå dette af konstruktionsmæssige grunde?

Klart du kan gøre. måske er det ikke anbefalet at bore igennem alle. Så kan du forstærke på begge sider med krydsfiner, som du typ laver en halv meter lang og lige så høj som reglen, det vil sige 22cm, og hakker ud for røret, derefter skruer og limer på begge sider af reglen, du er gået igennem med røret.

Skal du trække 110 mm toilet-faldstamme igennem, skal du bore 120, skal du derefter igennem flere bjælker, kan du ikke gå igennem alle på midten, da du skal have hældning på rørene.

Jeg lykkedes med at sætte afløbet til toilettet i væggen i stedet for i gulvet, derefter trække afløbet i kattvinden (flyttede isoleringen, så det kom på varmsiden) og derefter ind i gulvet mellem de rette bjælker.

Skal gulvafløbet være til bruser eller badekar?

Her er säkervattens brochure hvordan de vil have, at man forstærker ved hulning i bjælkelaget.

Senest redigeret:
K
Korrekt link til sikkert vand: http://www.sakervatten.se/FILEARCHIVE/4B75596381E36C67D8A135D8523BF7EB.pdf

Det bliver svært at skyde I længere rør, hvis man kun laver et hul i bjælkelaget og ikke en udfræsning som i træguiden.

Men selvfølgelig bør man så vidt muligt følge Sikkert Vands anvisninger, så det ikke bliver kedeligt med forsikringsselskabet ved fejl.

Andreas Lundgren sagde:
Skal gulvafløbet være til brusebad eller badekar?
Det skal være til badekar, er der forskellige dimensioner på dem?

• Synes
AlexOlander
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.