Skal udskifte 2 slagporte med rulleport i min garage. Den som engang byggede garagen, efterlod fotodokumentation på, hvordan det blev bygget.
Porthullet bliver forstørret efter de røde streger dog noget mere lige.

Behøver jeg på nogen måde forstærke den eksisterende konstruktion mere end den nye dørkarm?

• Garage under konstruktion med trækonstruktion synlig, garageportal markeret med røde streger, mand og bil i forgrunden.
  • Metalldøre på garage med markerede linjer for udvidelse af åbningen, omgivet af grå trævægge og skilt.
Det var da mærkeligt, ikke et eneste svar. Har alle lukket for ferie

Kontrollér med hvad leverandøren af porten siger. Hvilken port handler det om?

S Stolsben sagde:
Kontroller med hvad leverandøren af porten siger. Hvilken port handler det om?
Mener angående holdbarheden i bygningskonstruktionen, eftersom reglar forsvinder.
Min egen opfattelse er, at holdbarheden ikke påvirkes. Det har intet med portens opsætning at gøre.

Synes væggen ser mærkelig ud og bærer vel ingenting. Der burde have været en W spær yderst også, som der er længere inde. Den er jo selvbærende og du kan i princippet fjerne hele væggen. Taget får jo mindre at hænge på jo mere du fjerner som det er bygget nu.

Læg en limtræsbjælke vandret med ordentlige søjler. Som er tilpasset efter spændvidden og belastning fra taget.
Tjek på træguiden.

Den yderste stol har vel ikke noget W rum (?) så den vil have brug for støtte...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.