Har fæstet alle mine fleksible slanger med Julas klammer "Anslut". For nylig så jeg, at en var gået i stykker, og tænkte, at det måske skete, da jeg af en eller anden grund rev slangen løs. Men så begyndte jeg at gå rundt og kigge, og overalt hvor jeg har klamret, er klammerne sprukne... Nogle steder hænger slangerne løst, da klammerne er gået helt i stykker og faldet af uden jeg har rørt dem.
En heldig situation, at jeg ikke har nået at bygge væggene eller lofterne til (kun isoleret). Nu er det bare at begynde at skifte 5-600 klammer…
Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg går videre med min reklamation? Jeg vil jo næppe have en masse nye æsker skodklammer. Hvordan kan man blive kompenseret for sådan noget? (egentlig burde man ikke have nogen kompensation, når man er så dum, at man køber og bygger ind billigt skrammel)
Lider med dem, der allerede har bygget skidtet ind.
Men hvilken skidt...
Har selv gået i Anslut-minen flere gange. Tænker at det sikkert virker lige så godt som ægte mærker. Men oftest bliver jeg skuffet.
Men dette er jo i en klasse for sig selv... Føles som om det er en materialefejl, at de er for gamle, eller opbevaret forkert....
Desværre tror jeg ikke, at Jula vil erstatte noget andet end omkostningerne for klamrene... Arbejdstiden må du stå for selv. Men det kan jo være værd at forsøge, du kan måske få noget ekstra for ulejligheden.
Jula plejer ikke at være kræsne, hvad angår reklamationer, jeg har aldrig oplevet, at de kræver, at man tager en ny af samme vare igen, de har altid givet mig tilgode eller kontanter.
Rigtig surt, men heldigt at du opdagede det før pladerne kom på...
En helt anden ting, men samme mærke. Min elektriker har frarådet alle fra at købe eludstyr af mærket Anslut. Disse er af så dårlig kvalitet, at de kan være farlige.
Til sagen hører, at klammeret er købt ved tre forskellige lejligheder med sikkert 3-4 måneders mellemrum, så det ser ikke ud til at have med en fejlagtigt produceret batch at gøre. Garanteret skidt hele vejen igennem. Problemet er, at jeg har isoleret, så jeg skal bare fjerne al isolering, skifte klammer og så sætte det hele op igen. Sikkert ikke mere end 3 dages herligt fuldtidsarbejde sådan når man har tusinde andre ting at lave. Fy for pokker så træt jeg bliver. Både på Julas skidt og mig selv.
Lige nu føles det som om jeg vil have en håndværker herud til at skifte alle klammer og så sende regningen til Jula...
Jula hade anslut-stik skidebilligt, typ 19:- (dobbelt, indbygget jordet) for et stykke tid siden, jeg købte et på prøve og tænkte, at hvis det virker OK, måske køber jeg nogle flere og sætter dem på "usynlige" steder, hvor jeg ikke kommer til at forbinde udstyr så ofte.
Men det var virkelig noget skrald. Man skal næsten have en hammer for at få et stik i! :eek:
Og tilslutningsterminalerne føltes også ret mangelfulde.
Jeg diss'er ikke ting bare fordi de kommer fra tvivlsomme steder eller er billige.
Jeg gjorde præcis det samme med et stik jeg fandt i Lidl. Og det stik var rigtig godt, helt korrekt følelse når man sætter i og tager stikket ud, og meget behagelige og letarbejdede hurtigtilslutninger. Men da jeg vendte tilbage for at købe nogle flere (til at have på undseelige mindre vigtige steder) var de selvfølgelig udsolgt.
Så har jeg købt klammer fra elbutik som virkelig ikke var gode. Ikke helt så elendige som dine anslut, kun to har brudt af som dine, men der var ligesom ingen "fjong" i dem. De spænder ikke ordentligt.
Jeg gjorde præcis det samme med en stikkontakt, jeg fandt i Lidl. Og den stikkontakten var rigtig god, helt rigtig følelse når man sætter i og tager stikket ud og rigtig behagelige og lette at arbejde med hurtigtilslutninger. Men da jeg vendte tilbage for at købe nogle flere (for at have på gemte mindre vigtige steder) var de selvfølgelig udsolgt.
Var det enkeltstik som var pakket fire st i en kasse? (købte nogle sådanne på lidl men har ikke prøvet dem endnu)
Kan det være Julas clips med søm, der har gjort det samme for mig, samtlige er sprunget på samme måde, halvdelen sidder tilbage på kablet og halvdelen i væggen med sømmet. Sandsynligvis er det Anslut skidt. Har også købt på Biltema, så jeg ved ikke, hvilke der er gået i stykker, er der nogen, der har erfaring med Biltemas clips?