Jeg er desværre nødt til at udstede en advarsel for de skruer, som Byggmax anbefaler og sælger til Cembrit Multiforce plader. Skruerne fungerer ikke på stålregler, på trods af at de ifølge Byggmax er anbefalet til dette.
Gevindet er simpelthen for kort, og hele gevindet går igennem stålreglen, før pladen er trukket fast mod reglen. Frygteligt dårligt og klodset af Byggmax at sælge sådan "lort". Og dette på trods af at Cembrit selv tilbyder specialtilpasset skrue i samme prisklasse som Byggmax' forkerte dårlige skrue. (I hvert fald er prisen på Cembritskruen hos Beijerbygg i samme prisklasse...)
De hævder også, at den er selvborende, hvilket den heller ikke er.
Måske. Men kraniet på billedet ser ud til at have en for stejl vinkel sammenlignet med, hvordan kranierne på almindelige gipsskruer ser ud? Dvs. denne skrue burde ikke holde en gipsplade lige så godt.
Jeg må desværre udstede en advarsel for de skruer, som Byggmax anbefaler og sælger til Cembrit Multiforce plader. Skruerne fungerer ikke på stålregel, selvom de ifølge Byggmax er anbefalet til dette.
Gevindet er simpelthen for kort, og hele gevindet går gennem stålreglen, før pladen er trukket fast mod reglen. Frygteligt dårligt og klodset af Byggmax at sælge sådan en "skid". Og dette selvom Cembrit selv tilbyder specialtilpassede skruer i samme prisklasse som Byggmax' forkerte skodskruer. (I hvert fald er prisen på Cembrit-skruen hos Beijerbygg i samme prisklasse...)
De hævder også, at den er selvborende, hvilket den heller ikke er.
Men er ikke Byggmax skruer "mærkeskruer" Tja måske de bedste skruer, men jeg tror, at de sælges flere steder Det var sådan jeg nok tænkte, da jeg skrev mærkeskruer. For hvis det er sådan, er det ikke helt og holdent Byggmax' fejl.