S
Jeg er desværre nødt til at udstede en advarsel for de skruer, som Byggmax anbefaler og sælger til Cembrit Multiforce plader. Skruerne fungerer ikke på stålregler, på trods af at de ifølge Byggmax er anbefalet til dette.

Gevindet er simpelthen for kort, og hele gevindet går igennem stålreglen, før pladen er trukket fast mod reglen. Frygteligt dårligt og klodset af Byggmax at sælge sådan "lort". Og dette på trods af at Cembrit selv tilbyder specialtilpasset skrue i samme prisklasse som Byggmax' forkerte dårlige skrue. (I hvert fald er prisen på Cembritskruen hos Beijerbygg i samme prisklasse...)

De hævder også, at den er selvborende, hvilket den heller ikke er.

Byggmax er som sædvanligt ikke besværet værd.

En guldfarvet skrue fejlinstalleret i en stålregel med kort gevind, som går igennem uden at fastgøre pladen effektivt. Skruen er ikke selvborende.

Senest redigeret:
  • Synes
  • Vred
Lars48 og 7 andre
  • Laddar…
Kan det være så at Byggmax anbefaler skruerne til almindelig gips (13 mm) mens disse plader er tyndere? Ingen anelse, bare undrer.

• Synes
leffe-e og 2 andre
  • Laddar…
Måske. Men kraniet på billedet ser ud til at have en for stejl vinkel sammenlignet med, hvordan kranierne på almindelige gipsskruer ser ud? Dvs. denne skrue burde ikke holde en gipsplade lige så godt.

• Synes
GDS-Fassan og 2 andre
  • Laddar…
H
S Snickerick sagde:
Jeg må desværre udstede en advarsel for de skruer, som Byggmax anbefaler og sælger til Cembrit Multiforce plader. Skruerne fungerer ikke på stålregel, selvom de ifølge Byggmax er anbefalet til dette.

Gevindet er simpelthen for kort, og hele gevindet går gennem stålreglen, før pladen er trukket fast mod reglen. Frygteligt dårligt og klodset af Byggmax at sælge sådan en "skid". Og dette selvom Cembrit selv tilbyder specialtilpassede skruer i samme prisklasse som Byggmax' forkerte skodskruer. (I hvert fald er prisen på Cembrit-skruen hos Beijerbygg i samme prisklasse...)

De hævder også, at den er selvborende, hvilket den heller ikke er.

Byggmax er som sædvanligt ikke besværet værd.

[billede]
er det ikke en 42mm skrue?
prøvede du 28mm?

• Synes
leffe-e
  • Laddar…
S
Deska skrue sælges sammen med cembrit pladerne på hjemmesiden. Korteste variant. 1 lag.

H
S Snickerick sagde:
Deska skrue sælges sammen med cembrit pladerne på hjemmesiden. Korteste variant. 1 lag.
kan ikke være 28mm

• Synes
leffe-e
  • Laddar…
Jeg synes ikke gevindet på den skrue ser ud til at være til stålregel

• Synes
Gearhead
  • Laddar…
H
nimhed nimhed sagde:
formentlig en slags kombiskrue til træ og stål.
og mod skiven og anvisninger i pladen er det 42mm skrue

nimhed nimhed sagde:
Det minder en del om den Essve skrue jeg havde til pladerne i kælderen på plårreglar. (y)

Men er ikke Byggmax skruer "mærkeskruer" Tja måske de bedste skruer, men jeg tror, at de sælges flere steder Det var sådan jeg nok tænkte, da jeg skrev mærkeskruer. For hvis det er sådan, er det ikke helt og holdent Byggmax' fejl.

• Synes
leffeisala og 2 andre
  • Laddar…
Fra beskrivelsen:
Fibercementskrue
1 lag på træregel / 2 lag på stålregel

• Synes
  • Haha
leffe-e og 3 andre
  • Laddar…
K
Ser ud som de spånskruer jeg købte til gulvspån ..
Skruer til plade har vel ofte tættere gevindstigning end det, du viser på billedet?

• Synes
  • Haha
leffeisala og 1 anden
  • Laddar…
G Guson sagde:
Fra beskrivelsen:
Fibercementskruv
1 lag på træregel / 2 lag på stålregel
Det er beskrivelsen for 42mm skruen.
For 28mm skruen som TS siger at han har brugt står der,
”1 lag på stålregel Gulkrom PH”
så det burde fungere

• Vred
  • Synes
leffeisala og 1 anden
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 sagde:
Det er beskrivelsen for 42mm skrue.
For 28mm skruen som TS siger, at han har brugt, står der,
”1 lag på stålregel Gulkrom PH”
så det burde fungere
Fejl af mig, jeg klikkede bare på linket og valgte ikke om til 28 mm skrue.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.