Hej
er i gang med at regne på flytningen af vores eksisterende køkken, og det er nede på mm, hvis de eksisterende skabe skal passe
Lige nu mangler der ca. 5 mm for at få de underskabe ind, jeg vil have mellem to vægge. Hvis jeg vælger at sætte 6 mm renoveringsgips på osb i stedet for almindeligt gips, går det vejen med 5 mm i overskud
Udover at renoveringsgipsen er dyrere og mere skrøbelig, er der noget andet, jeg bør tænke på?
er i gang med at regne på flytningen af vores eksisterende køkken, og det er nede på mm, hvis de eksisterende skabe skal passe
Lige nu mangler der ca. 5 mm for at få de underskabe ind, jeg vil have mellem to vægge. Hvis jeg vælger at sætte 6 mm renoveringsgips på osb i stedet for almindeligt gips, går det vejen med 5 mm i overskud
Udover at renoveringsgipsen er dyrere og mere skrøbelig, er der noget andet, jeg bør tænke på?
Vær bare opmærksom på, at væggene sandsynligvis ikke er helt vinkelrette. Så der hvor du har 5mm til gode, mangler der måske alligevel allerede 8mm et stykke ud på væggen osv.
Jeg ser ingen problemer med at sætte 6mm gips på osb. Men som sagt virker det lidt ubehageligt med så små marginer. Hvor store vægge er det, og skal du skrue noget op på dem? En anden variant er jo enkelgips uden osb bagved.
Tak for svar.
Har regnet lidt om og justeret lidt i mit tetris-byggeri, det tager for meget tid og energi at holde på med millimeterbyggeri. Det bliver ikke helt optimalt udnyttelse af pladsen, men meget mere margen.
Har regnet lidt om og justeret lidt i mit tetris-byggeri, det tager for meget tid og energi at holde på med millimeterbyggeri. Det bliver ikke helt optimalt udnyttelse af pladsen, men meget mere margen.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hjælp - renoveringsgips 6mm
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Limma renoveringsgipsskiva direkt på källare vägg
Isolering -
Renoveringsgips 6mm med længde 2700
Opsætning af renoveringsgips 6mm
Renoveringsgips 6 mm på strukturtapet som sidder på gammel gips - lim, fix eller hvad?
Byggematerialer & Byggeteknologi