Jeg er i gang med en badeværelsesrenovering og har et spørgsmål vedrørende skjulte hængsler.
På grund af en inspektionslem i badeværelset er det nødvendigt at kunne slå bordpladen op ved behov. Jeg leder efter en løsning, hvor hængslerne er skjulte og sidder nedenunder (billede 4), og som kan foldes 180 grader (billede 1-3). (Jeg tænkte at skjule en kombineret vask/tør i det venstre skab, og sætte venstre side på det højre skab for at kunne fastgøre en dør der, så man kan skjule vasketøjskurven. Sokkel hele vejen, og så en bjælke på bagsiden, hvor bordpladen kan hvile i nedfældet position. Så kan man åbne inspektionslemmen, og vi skjuler vasketøjshjørnet.)
Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hvad jeg skal lede efter (google)? Jeg er desværre helt håbløs til byggeri, og firmaet, der skal bygge, synes ikke særlig interesseret i en specialløsning. Derfor tænker jeg, at instruktionerne og materialet skal være klar inden byggestart
Vaskemaskinen kan ikke indstilles i et skab, den skal stå på gulvet. Der findes kombimaskiner til integrering, dvs. med mulighed for at fastgøre en snedkerlåge på vaskemaskinen (tjek Siemens). Det bliver mere kompliceret at skjule en almindelig maskine bag låge, da hængslerne skal fastgøres i noget, og du har brug for en bredere låge/låger end 60 cm. Dybden er måske heller ikke tilstrækkelig, på din skitse ser det ud som om nichen er 60 cm dyb og vaskemaskine + låge bygger nogle centimeter mere.
Jeg boede i lejlighed og havde vaskemaskine og tørretumbler foran inspektionslåge med bordplade over. Lågen sad bag tørretumbleren, og bordpladen kunne ikke hæves op. Det var nyproduktion og godkendt at gøre sådan i 2012, tror at det stadig forekommer.
Hvis du skal skovle ting fra vasketøjskurven til højre til vaskemaskinen på venstre side, så ville døre, der åbnes fra "midten" vel være lettere?
Det burde jo være muligt, at både WM og vasketøjskurv står direkte på gulvet, hvorefter du bruger skabet mere som et skal for at skjule alt.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.