Hej. Forsøgte at sætte en vindueskarm op i går, og det gik ikke godt. Borede 10 mm x 60 mm og satte pluggen i, som jeg troede var den rette. Fik konsollens skrue ind 4 cm og havde brug for at få den ind 6 cm. Ud over at den kun gik ind 4 cm, så sad den ikke fast nok. Blev derfor nødt til at tage plugg og konsollen ud igen, og nu opstod dette store hul. Tips til løsning? Har Googlet lidt hurtigt og overvejet Anker masse og en anden plug? Men hvilken, hvordan kan jeg løse dette? Der kommer kold luft ind fra hullet nu, og derfor tænker jeg, at det skal tætnes godt.
Problemet med beslaget er, at hvis det er en stenbaseret væg, så er du alt for tæt på kanten, du skal ned mindst et par cm, for at pluggen kan udvide sig uden at ødelægge resten.
Kold luft allerede 6 cm inde? Du er nok havnet under vinduet (no shit...) altså der, hvor det er understøttet, måske kun boret i den pudsede smygen. Så du har nok ikke noget hul direkte ud, der kan du nok putte i hvad som helst, du har liggende, silicone, puds, lidt isolering, en plug eller en tinsoldat, hvis du kan få den til at tætne godt nok. Sikkert det, du også havde tænkt, men jeg ville ikke have købt ekstra til det. Afhænger jo også lidt af, hvad der skal kunne ses senere under vinduet, så puds er ikke en så dårlig idé af mig....
Tak for dit svar. Jeg kunne ikke bore længere ned pga elementet. Jeg har kun silicon liggende hjemme, og da jeg vil tætne godt og fikse det, undrer jeg mig over, hvordan jeg kan løse det og samtidig få fast konsollen? Jeg overvejer at købe nogen tætning samt et andet rawlplug, hvilken? Det er en gipsvæg.
Ser jeg så dårligt? Syntes det så pudset ud!
Nå, tanken er den samme men byt puds mod gipspuds da.
Men du må nok lede lidt, indtil du finder en regel at skrue i, det er så tæt på kanten, at det bliver svært med en plug, tror ikke det vil holde.
Lidt sådan jeg tænkte, men har han 6cm frit der bagved nu, så er det nok bare sat op, da må han ned nogle cm eller trække skævt nedad for at finde fæste.
Hvad tror I om at tætne hullet med lidt fugesum og så ikke gøre mere ved det? Er det en god idé? Og så supplerer jeg med en ny konsol med nye små huller længere ned mod elementet.
Hvad tror I om at tætne hullet med lidt fugeskum og så ikke gøre mere ved det? Er det en god idé? Og så supplerer jeg med en ny konsol med nye små huller længere nede mod elementet.
Hvorfor fugeskum? Der findes jo produkter beregnet til formålet. Spartelmasse, blød fugemasse. (Latex, tilsvarende som er malbar)