Fairlane
Jeg gjorde sådan i en lejlighed i 2006. Ingen revner da jeg solgte i 2013.

A APG sagde:
Hvor lang tid tog det, før det sprækkede? Let stålregel og gips ligger vel nærmest at foreslå
Nogle måneder, og så blev det værre med årstiderne.

A APG sagde:
Ok, tak. Så du har erfaring med at gøre på denne måde uden at det revner? Ved at spartle strimler? Er der noget mere jeg bør tjekke med håndværkeren? Sådan her ser det ud på den anden side af dørhullet. Ser desværre ingen strimler her, men de kommer måske senere?
[billede] [billede]
Ser ud som gips puds og er vel ikke noget man normalt sætter strimmel i. Strimlen bør ligge i et lag af sandspartel hvis nogen steder.

Bedste svar

Ja man plejer først at reparere med ardex/gips spartelmasse, inden man spartler/limer en strimmel på, så indtil videre ser det rigtigt ud. Regel, osb & gips er en stabil konstruktion. Læste om nogen, der skrev her, hvis lejlighed der sprækkede, den person har garanteret fæstet reglerne dårligt eller brugt vævstrimmel i stedet for papirstrimmel. Er det svenske arbejdere hos dig? Er det en totalentreprenør, der gør alt, eller et firma, der henter underentreprenører ind? Kommer der en rigtig maler på stedet, eller ordner byggerne alt?

• Synes
APG og 1 anden
  • Laddar…
I min første lejlighed, som nybegynder, satte jeg træregler og spånplade i en døråbning med letbeton rundt om. Satte vævstrimmel på det og derefter tapet. Dette revnede og bevægede sig en del.

I min anden lejlighed satte jeg træregler og enkeltgips med papstrimmel på samlingen og tapet ovenpå. Det holdt sig.

• Synes
APG
  • Laddar…
S
A APG sagde:
Hej alle glade byggehus-brugere,

Min partner og jeg har for nylig ansat håndværkere til at udføre en stor renovering i vores lejlighed. En del af arbejdet er at lukke en døråbning. Jeg var der i dag (dag 3 af 20) med en ven med lidt mere praktisk erfaring end jeg. Vi kiggede på arbejdet indtil nu, og de har lukket dørhulen med lægter, osb og yderst gips. Min ven påpegede, at det med al sandsynlighed vil revne i samlingerne, da træ bevæger sig. Er dette sandt? Hvad kan man gøre ved dette så? Kan man kræve, at de gør det efter en anden metode? Findes der nogen måde at forhindre det i at revne, som f.eks. microlit på væggene? Kan man kræve, at de påfører det?

Der er mange spørgsmål, og jeg begynder at blive lidt bekymret over hele projektet. Måske er der kloge mennesker her på forummet, der kan hjælpe med (1) Vil dette holde? (2) Kan man gøre noget for at sikre, at det holder (3) Hvis dette ikke er professionelt udført, har jeg nogen alternativer som forbruger her?

Jeg vil helst ikke begynde at skændes for meget med håndværkerne nu, da der stadig er el og overfladebehandling tilbage at gøre.
[billede]

[bild]
[bild]
Tak

Det ser jo ud som om en klamphugger har været på spil. Det kan absolut ikke være en rigtig tømrer, der har gjort det. Er resten lige så dårligt udført?

Malere, der kommer ind og sætter strimler op og derefter microlit, så det er vel det bedste, man kan gøre, hvis man ikke murer til. Tak alle for svar!

Så ødelagt som væggen rundt dørkarmen er, så vil det jo være nødvendigt at spartle alt inden væv og maling. Nu ved jeg ikke hvilket rum vi er i, men jeg tror ligesom andre, at det bliver nemmest/pænest/billigst at sætte et helt lag gips over væggen, i hvert fald hvis du vil have en slags finish.

A APG sagde:
Maler, der kommer ind, så kører striber og derefter microlit, så det er vel det bedste man kan gøre, hvis man ikke murer igen. Tak alle for svar!
Oki, så har du intet at bekymre dig om med andre ord :)

T topmount sagde:
Så ødelagt som væggen rundt dørkarmen er, skal alt jo spartles før væv og maling. Nu ved jeg ikke hvilket rum vi er i, men tror som andre, at det bliver lettest/pænest/billigst at sætte et helt lag gips over væggen i hvert fald hvis du vil have en slags finish.
Forkert. Det letteste og billigste er lige præcis bredspartling og mikrolit. Det pæneste? Slutresultatet vil se ens ud uanset om der bredspartles eller sættes gips.

Mange hobby snedkere og malere her. Arbejder selv som maler, og har været i utallige mange ejendomme, hvor døråbninger er blevet lukket på denne måde. Både i moderne tid og back in the days. Så længe der kommer en papirremsa i samlingerne, så revner det ikke. At bruge døde materialer og lade være med remsen, det vil revne alligevel. Er det pudsede vægge, er armeringsdug at foretrække, hvis man vil undgå fremtidige revner hist og her.

• Synes
Willie iv og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.