Jag hade skruvat på trekantslist på det du redan gjort(förutsatt att det blir rätt bredd för karmen. Annars får man flytta in/ut dina regler lika mc-kort tills det stämmer.
Trekantslist förutsätter att du vill sätta dörren i 45graders vinkel.
Får ta och testmontera dörren. Jag var väl inne på snedkapa regel. Men är ju lat av naturen. Hade hoppats på någon som direkt sa att "Nääää....dra bara långa karmskruv...mycket enklare"
Får ta och testmontera dörren. Jag var väl inne på snedkapa regel. Men är ju lat av naturen. Hade hoppats på någon som direkt sa att "Nääää....dra bara långa karmskruv...mycket enklare"
Jag är också lat av naturen men jag hade inte velat sätta skivorna direkt i karmen och inte heller helt utan stöd närmast dörren.
En trekantslist är väl typ 7kr/m och sitter inte dörren helt 45 grader så är det iallafall i närheten. Utan list blir det ju typ 5-6cm gapande hål.
Så här gjorde jag om det är till någon hjälp.
Snedkapade reglar som jag satt mellan karm och regel. Men tveksamt om de egentligen ger någon funktion. Att dra karmskruven direkt i regeln tror jag blir minst lika bra och lättare att isolera runt karmen. Allt täcks av panel sedan.