5 590 läst · 11 svar
6k läst
11 svar
Stabilt badkar
Vi skall ha ett vanligt badkar för en person i vårt nya hus. Tycker dock att de vanliga badkaren hos Gustavsberg etc sviktar när man står i dem och de verkar svajiga. Förmodligen är det plåten som är för tunn. Hade tidigare ett stabilt, oerhört tjockt emaljerat gjutjärnsbadkar som var toppen!
. Men ett nytt i gjutjärn kostar över 20.000.
.
Är det någon som har tips på badkar i tjockare, bättre kvalité än de vanliga från Gustavsberg vore jag tacksam.
Är det någon som har tips på badkar i tjockare, bättre kvalité än de vanliga från Gustavsberg vore jag tacksam.
Vi har ett litet badkar från Svenska Badkar. Det står på sex ben och sviktar inte en milimeter när jag står där å jazzar dom senaste poplåtarna.... Inte vet jag om det är mer flex i större badkar, men detta känns iaf rätt väl ihopskruvat.
Är inte Gustavsberg och svenskabadkar samma sak föresten?
Är inte Gustavsberg och svenskabadkar samma sak föresten?
Jaha, ointressant ämne tydligen. 
Eller är det så att ALLA antingen har bubbel/hörnbadkar eller Ifö/Gustavsbergs standardbadkar?
Är det ingen som köpt något annat, dvs. ett snyggt, läckert, stabilt badkar i standardstorlek?
Eller är det så att ALLA antingen har bubbel/hörnbadkar eller Ifö/Gustavsbergs standardbadkar?
Är det ingen som köpt något annat, dvs. ett snyggt, läckert, stabilt badkar i standardstorlek?
Mjo, ett Bette Starlet (emaljerat, plåt) ligger uppochner på ovanvåningen. I påsk hoppas jag hinna montera det - fast på skärtorsdan ska jag fira "allmänna huspyromaners dag". Då är det ett år sen någon försökte fjutta på kåken vid bygget av värmesystemet. ;DHemmakatten skrev:
Du får väl komma förbi och hoppa i karet och se om botten vobblar.
Här är karet:
http://www.gustavsberg.com/Gustavsb...975&lev=3&lang=sv-se&iItmID=62833
Det var mycket snyggt, enkelt och rent, men mjukt i formen. Och dessutom överkomligt i pris. Har inte sett serien, Bette, tidigare.Fasting65 skrev:
Såg också att Gustavsberg har ett "lyxbadkar i extra tjock emaljerad plåt" för "endast" lite drygt 21 tusen.... Kan inte fatta varför badkar ska vara så dyra!
Då får du väl åka till Gustavsberg och kolla in Gustavsbergs showroom. Där står ett gäng bettebadkar som du kan hoppa hejvilt i. Om nu de är tjockare än ett normalbadkar vet jag inte.
Något gjutjärn är det dock inte.
Något gjutjärn är det dock inte.
Fasting65: Var köpte du ditt kar, Bette Form? Har lite svårt å hitta återförsäljare på det.