8 084 läst · 5 svar
8k läst
5 svar
Toasits till gammal IDO?
Jag undrar om det är någon här som möjligtvis vet var man kan hitta en svart toasits till en gammal IDO (tror den heter 36-53)? Det är en gammal modell där spolhandtaget sitter på sidan. Problemet tycks vara att det är 200 mm mellan hålen till infästningen och de flesta universalsitsar verkar klara max 180 mm. Det behöver inte vara orginal 
Tacksam för all hjälp!!
Tacksam för all hjälp!!
Medlem
· västra götaland
· 2 inlägg
De finns sits att köpa till dom. Ja har en gammal IDO med spolspak på sidan å köpte en sits för 5-6 år sedan men den e vit. Om du är intresserad av att sälja stolen är ja intresserad av att eventuellt köpa den. Min har en spricka i porslinet i vattenlåset. Har letat efter en att ersätta med så vill du sälja din e ja intresserad
Tommy
Tommy
Jag har precis köpt den så sälja den vill jag inte. Jag har en svart och en vit sits själv. Båda ganska skabbiga. Den vita är hel men jag anser att den ska vara svart för att få den rätta retrokänslan. Därför har jag lämnat in den svarta till en billackerare så problemet är löst.
Om du bor i närheten av Halmstad så kan man åka till byggåtervinningen. Där får man in gamla IDO-stolar med jämna mellanrum. Jag betalade 1000 kr för min och da var den fullt renoverad och i mycket bra skick (förutom den svarta sitsen).
Om du bor i närheten av Halmstad så kan man åka till byggåtervinningen. Där får man in gamla IDO-stolar med jämna mellanrum. Jag betalade 1000 kr för min och da var den fullt renoverad och i mycket bra skick (förutom den svarta sitsen).
Medlem
· västra götaland
· 2 inlägg
Jaha, byggåtervinningen säger du. De låter som en bra idé. Jag bor i Göteborg å va hos återbruket igår som tar hand om allt gammalt vi annars slänger å när ja prata om min gamla toa sa han att sånna gamla toalettet tar vi inte in!!!???? haha, ja dom hade ett 50-60 tal toaletter där men dom älsta va den modellen du drar upp den lilla spaken för att spola. Tack så mycket för tipset å hoppas din sits blir skinande en längre tid efter lackningen
Gammal tråd, men väcker den igen. Jag söker originalsits, eller annan sits med 200mm som fast läge. Har gått igenom flera universalsitsar, och alla ramlar ihop/lossnar efter ett tag. Idag hörde jag ett brak från övervåningen och vår 4 åriga kille kom ner gråtande - biltema locket hade lossnat och han for med i fallet... Klart man kunde byta toastol, men tycker den är charmig och vill gärna hitta en ny originalsits...

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 15 578 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 15 578 inlägg
vvs.just.nu
Ring och kolla, han ska även ha nya sitsar till din modell.
Kika på hans PDF under "Renoverat & erbjudanden"
Ring och kolla, han ska även ha nya sitsar till din modell.
Kika på hans PDF under "Renoverat & erbjudanden"
Liknande trådar
-
Behöver byta ojordad sladd med ojordat uttag till sladd med jordat uttag och detta gammal armatur. Hur gör jag ?
Belysning -
Luftningsskruv till gammal sektionsradiator
Värme allmänt -
Isolera gammalt tvättrum i anslutning till fex?
Byggmaterial & Byggteknik -
Öppna gammal tilluftventil i kök?
Ventilation -
Toasits till gammal Gustavsberg 315?
Vatten & Avlopp