2 783 läst · 26 svar
3k läst
26 svar
Tagit 6,5 år att utreda svartbygge
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Utredningen av ett svartbygge har tagit 6,5 år, nu får kommunen kritik av Justitieombudsmannen.
Du kan läsa artikeln här: Tagit 6,5 år att utreda svartbygge
Du kan läsa artikeln här: Tagit 6,5 år att utreda svartbygge
Kan själv!
· Trelleborg
· 13 800 inlägg
Troligtvis efter det preskriberats.
Ska vi gissa på att den som byggt har en relation till nämnden?
Ska vi gissa på att den som byggt har en relation till nämnden?
Läge att ansöka om attefallslov på huset? Borde gå att få igenom (om alla övriga förutsättningar uppfyllts) med tanke på ett tidigare rättsfall som klargjorde att man måste godkänna en attefallsansökan på ett svartbygge (det tar dock inte bort sanktionsavgifterna för svartbygget dock).
Som jag fattade det av artikeln så står det nära tomtgränsen, så alla förutsättningar kanske inte uppfylls.
Det står "bara några meter från hennes tomtgräns" det kan ju mycket väl innebära 4,5 meter även om kvinnan tycker att det är för nära.
Det står "bara några meter från hennes tomtgräns" det kan ju mycket väl innebära 4,5 meter även om kvinnan tycker att det är för nära.
Gäller det även om svartbygget har upptäckts och utredning påbörjats innan dom tiderna? För 'vanliga' brott slutar ju preskriptionstiden att räknas när åtal har väckts. Sen spelar det ingen roll hur lång tid det tar innan domen kommer...
stämmer det? Om jag kommer ihåg rätt har delar av anklagelser mot Julia Assange preskriberats eftersom det tog för lång tid att utreda (eller inte utreda) falletuseless skrev:
Vad jag förstår så är tjänstemän ansvariga för sina handlingar och kan straffas för dessa. Dock inte om deverkare skrev:
är politiskt tillsatta. Är dock ingen jurist...