1. 2015-03-18 10:17

Fullvärdig medlem Medlem: aug 2005
    120 inlägg
    Gillad 36 gånger
    Något som saknas i redovisningen ovan är en uppskattning av återbetalningstiden och då räknat på den minskade kostnaden för uppvärmning. Då talar man oftast om ca 18 års återbetalningstid för ett hem med normalstora fönster. Man bör alltså ställa sig frågan om det är värt att byta fönster - svaret är naturligtvis ja om fönstren är i dåligt skick.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2015-03-19 16:40

Fullvärdig medlem Medlem: jan 2010
    Örebro
    159 inlägg
    Gillad 7 gånger
    32 bilder
    Hur kan det ta 9 timmar för en snickare att byta ett fönster? En amatör gör det ju på en tredjedel av den tiden...
    Räknar du bara på fönsterbytet, eller tar du bort allt gammalt, monterar i fönster, justerar in, sätter foder utvändigt, fönstersmygar & foder invändigt på tre timmar?
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2015-03-19 16:51

Forumgud Medlem: jul 2009
    Västra Götaland
    1 686 inlägg
    Gillad 183 gånger
    25 bilder
    Räknar du bara på fönsterbytet, eller tar du bort allt gammalt, monterar i fönster, justerar in, sätter foder utvändigt, fönstersmygar & foder invändigt på tre timmar?
    Se mitt tidigare inlägg, det är inkl. allt. Från att att riva foder och fönster till klart inkl. Foder och plåt.

4. 2015-03-19 19:22

hantverkare1s avatar
    Forumgud Medlem: jan 2012
    Västra Götaland
    3 365 inlägg
    Gillad 1 193 gånger
    80 bilder
    Jag brukar räkna att man gör 2 fönster om dagen, komplett in och utsida,

5. 2015-03-25 18:46

iSnobbens avatar
    Forumgud Medlem: jun 2012
    Östergötland
    1 638 inlägg
    Gillad 722 gånger
    418 bilder
    Fem arbetsdagar tog det för våra snickare. De var två stycken utom en dag då de var fyra. 19 enheter byttes ut. Dessutom byttes det en del panel på den tiden också. Så nästan fyra fönster om dagen inkl. allt.

6. 2015-03-30 19:40

Gästa
    Gäst
    Det priset är ju helt sanslöst otroligt asdyrt. Jag bytte 10 fönster och en dubbel-altandörr. Gjorde iofs jobbet själv men jag gav 38 000 för alla fönster och dörren. 3-glas.

7. 2015-03-31 13:11

Ramnemarks avatar
    Forumgud Medlem: jan 2013
    28 år
    Halland
    3 683 inlägg
    Gillad 2 498 gånger
    1355 bilder
    Det låter som ett väldigt billigt pris. Jag har med bytt allt själv (11 fönster och 2 st altandörrar) men jag har betalt drygt 80 000 för bara materialet. Beror klart på vilket material/kvalité man köper

8. 2015-03-31 13:28

Forumgud Medlem: sep 2013
    Skåne
    2 806 inlägg
    Gillad 920 gånger
    545 bilder
    Anlitar man snickare som jobbar med fönster och dörrmontage skall det ta ca en halvtimme att montera ur ett fönster och lika lång tid att montera det nya. Drevning, fogning är väl ytterligare än halvtimme och plåtarbeten och omfattningar ca en timme.

9. 2015-04-21 18:01

gäst
    Gäst
    Testa vad det kostar på fonsterverket.se. Förvisso kör de med standard 3-glasfönster från varje leverantör men det ger en helt annan bild än i artikeln. Kalkylen i artikeln är helt upp åt väggarna. Att betala mer än 3000 per fönster för rivning plus montering tyder på ROT-fusk om du frågar mig.

10. 2015-04-21 19:05

Forumgud Medlem: jul 2009
    Västra Götaland
    1 686 inlägg
    Gillad 183 gånger
    25 bilder
    Testa vad det kostar på fonsterverket.se. Förvisso kör de med standard 3-glasfönster från varje leverantör men det ger en helt annan bild än i artikeln. Kalkylen i artikeln är helt upp åt väggarna. Att betala mer än 3000 per fönster för rivning plus montering tyder på ROT-fusk om du frågar mig.
    Bör nog inte gå på mer än 2000.00 före ROT om du frågar mig.

11. 2015-08-12 09:02

Klassen
    Gäst
    Samma firma (det finns nog bara en firma som jobbar så) var hos oss för en tid sedan.
    På två timmar hinner man mäta fönster och speca upp vad vi ville ha, skapa prisofferten vilket totalt kunnat ta 30 min, sen ägnade han uppskattningsvis 2h & 10 min åt att snacka skit och försöka skapa en relation.
    Gillar konceptet att få offerten på en gång och dessutom få en grundlig förståelse av vilka dom är, men när klockan är 19.00 och han går pustar man ut och kör hämtmiddag.
    2.40 för att ge en offert på fönster är helt sjukt. är man expert, vilket företagsnamnet syftar till så finns det mycket mer att önska!

12. 2015-08-12 09:03

Klassen
    Gäst
    Om man väljer ett hembesök, hur lång tid tar det? Alla våra fönster är lika stora, 9st. En firma ville "titta" i 2tim, är det rimligt? Vad gör man i två timmar
    Samma firma (det finns nog bara en firma som jobbar så) var hos oss för en tid sedan.
    På två timmar hinner man mäta fönster och speca upp vad vi ville ha, skapa prisofferten vilket totalt kunnat ta 30 min, sen ägnade han uppskattningsvis 2h & 10 min åt att snacka skit och försöka skapa en relation.
    Gillar konceptet att få offerten på en gång och dessutom få en grundlig förståelse av vilka dom är, men när klockan är 19.00 och han går pustar man ut och kör hämtmiddag.
    2.40 för att ge en offert på fönster är helt sjukt. är man expert, vilket företagsnamnet syftar till så finns det mycket mer att önska!

Liknande ämnen

1. Kostnad byta fönster på Västerbottensgård
    av Lena_Nilsson i forum Fönster & dörrar
  2. Rimlig kostnad för att byta fönster?
    av cust3000 i forum Fönster & dörrar
  3. Arbets kostnad att byta fönster?
    av Tili i forum Fönster & dörrar
  4. Rimlig kostnad för att byta 11 fönster?
    av cust3000 i forum Referenser hantverkare & entreprenörer
  5. Kostnad för att byta fönster?
    av Familjen i forum Fönster & dörrar