Hoppa till huvudinnehåll
Byggahus.se
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Sök på Byggahus.se
Bli medlem Logga in
Start
Bibliotek
ForumBilderShop
Start
Bibliotek
Meny
Bibliotek
Altan & Uteplats
Badrum
Bygga nytt hus
Ekonomi & Juridik
Grund & Markarbete
Kök
Renovera
Tester
Trädgård & Utemiljö
Verktyg
VVS & Inomhusklimat
Forum
Meny
Forum
Index
Senaste
Obesvarat
Populärt
Mest gillat
Medlemmar
Forumsök
Regler
Bilder
Meny
Bilder
Utvalda bilder
Populära bilder
Forumbilder
Video
Shop
Meny
Shop
Bästsäljare
Verktyg & maskiner
Hus & bygg
Skruv & infästning
Trädgård & utemiljö
Jämförelser
Meny
Jämförelser
Jämför hustillverkare
Jämför boräntor
Jämför elförbrukning
Jämför bergvärmepump
Jämför luft-vattenvärmepump
Övrigt
Meny
Övrigt
Svarta listan
Fråga experten
Quiz
Ordlista
Information
Meny
Information
Om oss
Nyhetsbrev
Kontakta oss
Annonsera
Regler
Datapolicy
Cookies
A-Ö
Byggahus.se
Ekonomi & Juridik
Ekonomi

Bästa och sämsta bankerna

Elina Blom Westergren
Publicerad 11 dec 20171 kommentar
Här är bankkunder mest och minst nöjda med sin bank.
Nöjdhet mäts på en skala mellan 0 och 100. Under 60 innebär generellt sett missnöjda kunder, 60-75 nöjda och över 75 mycket nöjda kunder.

Nöjdhet mäts på en skala mellan 0 och 100. Under 60 innebär generellt sett missnöjda kunder, 60-75 nöjda och över 75 mycket nöjda kunder. Grafik: SKI.

Mindre banker, SBAB och Länsförsäkringar bank är de banker som får bäst betyg av kunderna enligt en undersökning som Svenskt Kvalitetsindex gjort. Kundnöjdheten ökar också för många av bankerna jämfört med i fjol.

SBAB behåller sin position i toppskiktet.

- SBAB har under flera år haft de mest nöjda bolånekunderna. De har fortfarande mycket nöjda kunder, men tappar något på att kunderna upplever att de inte håller vad de lovar i samma utsträckning som tidigare. Kunderna efterfrågar till och med mer produkter och tjänster än vad SBAB erbjuder idag, vilket kan ses som ett kvitto på att SBAB har nöjda och engagerade kunder som vill ha mer, konstaterar Johan Parmler, vd Svenskt Kvalitetsindex.

Sämst betyg får storbankerna Nordea och Swedbank. De hamnar under genomsnittet. Nordea klassas in under "generellt sett missnöjda kunder", medan Swedbank precis klarar gränsen på 60 för nöjda kunder.

Undersökningen visar att bankkunderna värderar bra service och att de vill känna sig sedda.

Läs också

  • Kunderna allt mer nöjda med sina bolån
  • Elbranschen: Sämst kundnöjdhet på 15 år
Svara
Gilla

Kommentarer

1
P
Nöjda kunder? Citat ur artikeln: Undersökningen visar att bankkunderna värderar bra service och att de vill känna sig sedda. Slut citat. När jag skilde mig för
· 11 dec
Visa alla kommentarer
Läs artiklar taggade med
Ekonomi

Populära forumämnen

  • Rimlig lön för elektriker?

    El
  • Badrumsrenoveringen har förstört vårt badrum

    Badrum
  • Hur är det ok att vvsmontör tömmer 300 l varmvattenberedare

    Vatten & Avlopp
  • Fått sen faktura ställd till dödsbo från skatteverket

    Juridik
  • Byta huvudsäkring till 25 alt 35 amp ... går det utan leverantör vet?

    El

Mest läst

  • Gula fällkilar av märket Meec Tools

    Jula stoppar farligt trädfällarverktyg

  • Bild på ett tak.

    ARN: Husägaren bör få tillbaka hela takkostnaden

  • Larmbolag granskas efter mängder av klagomål

  • Öland

    Bekämpade parkslide framgångsrikt med salt – olagligt

  • Drömhuset revs – då köpte Jerker och Anna timmerstommen och byggde upp det igen

    Drömhuset revs: Då köpte de timmerstommen och byggde upp det igen

Tjänster

  • Svarta listan

    Svarta listan - Hitta bluffmakare i din kommun

  • 2,54

    procent. Så låg ränta fick den senaste bolåneprutaren

  • Hustillverkare

    Jämför hustillverkare

  • Elförbrukning

    Jämför elförbrukning

  • Bergvärmepumpar

    Jämför bergvärmepumpar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.