4 892 läst · 16 svar
5k läst
16 svar
Vars hittar jag "finare" dimmrar!
Sida 1 av 2
Jag ska snart flytta till en lägenhet, 3:a som redan i dag är mycket fin, har fixat lampor och spottar till lgh men allt är inte bra
, hatar dem vanliga traditionella vita dimmrarna, som inte passar in, vars kan jag hitta lite mer stiliga dimmrar?? i rostfritt eller dylikt, men kanske inbyggt "Ljus" i dimmern.
Giras produkter kanske är något för dig? Kolla in http://www.gira.com/en/.
http://www.elbutik.se/ har en del men det finns säker fler. Borde gå att hitta en webbutik i Tyskland också.
Jag köpte våra rostfria jung-brytare från en tysk webshop; http://www.elektro-scheid.de/shop/ . problemet var att de inte skickade till Sverige, så jag fick använda en kurir i Tyskland som skickade hem grejorna till oss.
Prismässigt var det hälften så dyrt som i Sverige. Jung tas in i Sverige av Treotham - www.treotham.se
Prismässigt var det hälften så dyrt som i Sverige. Jung tas in i Sverige av Treotham - www.treotham.se
Jung, Edelstahl (rostfritt):
JUNG ES 2981 Rahmen 1f edelstahl - ram för en apparat: 6,32
JUNG ES 2940 Abdeck.Drehdim.Edelst - dimmerratten 12,77
JUNG 225 T DE Tronic-Drehd.20-525 W - själva dimmern (ligger under kategorien Unterteilen) 67.75
Summa: 86,84
Generellt sett så är edelstahlprylarna från den Tyska wetshoben dubbelt så dyra som liknande i plast i Sverige, men ska du köpa Edelstahl i Sverige kostar de dubbelt så mycket som i den tyska webshopen... var det nog krångligt förklarat?
JUNG ES 2981 Rahmen 1f edelstahl - ram för en apparat: 6,32
JUNG ES 2940 Abdeck.Drehdim.Edelst - dimmerratten 12,77
JUNG 225 T DE Tronic-Drehd.20-525 W - själva dimmern (ligger under kategorien Unterteilen) 67.75
Summa: 86,84
Generellt sett så är edelstahlprylarna från den Tyska wetshoben dubbelt så dyra som liknande i plast i Sverige, men ska du köpa Edelstahl i Sverige kostar de dubbelt så mycket som i den tyska webshopen... var det nog krångligt förklarat?
Tåg till Clapham Junction sedan ca 10 minuter promenad.
Affären ligger på vänster sida av den stora gatan och är något gömd, man går igenom ett typ valv in på en gård.
Schysst pub på vägen.
Varning för touch dimmrarna - tjusiga men de behöver en ganska stor tranformator lådda som man behöver gömma någonstans.
Vi ska byta våra standard plastknappar mot deras mässing dimmer med skruvknapp. Mässing är tydligen bakteriedödande och så går det att putsa - missfärgad plast är det inte mycket man kan göra åt...
Berit
PS. Går att beställa katalog och prislista på webben också.
Affären ligger på vänster sida av den stora gatan och är något gömd, man går igenom ett typ valv in på en gård.
Schysst pub på vägen.
Varning för touch dimmrarna - tjusiga men de behöver en ganska stor tranformator lådda som man behöver gömma någonstans.
Vi ska byta våra standard plastknappar mot deras mässing dimmer med skruvknapp. Mässing är tydligen bakteriedödande och så går det att putsa - missfärgad plast är det inte mycket man kan göra åt...
Berit
PS. Går att beställa katalog och prislista på webben också.