Byggahus.se
Jag har hört och läst om att många har sina hem som visningshus och får ibland någon form utav ersättning för besväret.

Gäller detta alla husleverantörer?
Vad för slags ersättning utlovas?

Jag har varit på flera visningar där det bor folk, men oftast på uppförda visningshus som inte sålts än.

Har fått följande alternativ

50.000 kontant skattefritt för 2 visningar i 2 timmar var.
Alternativt 3000:- för en familj i ca 30min.

Av en annan 500kr kontant för en familj snabbvisning. Men detta tycker jag är snålt.

3e..altan för en visning under 2 timmar.

Får tacka för era svar!!

Har diskuterat detta med Myresjöhus och de är villiga att kompensera vid ev. visning.

Hur mycket erbjöd de tillslut?

Är de någon som har fått kompensation ut av älvsbyhus??

Ericsson skrev:
Är de någon som har fått kompensation ut av älvsbyhus??
Misstänker att det kan vara väldigt svårt, för alla har väl sett ett Älvsbyhus? Det finns så himla många av dem. Men det vore intressant att höra om ngn faktiskt fått visningsslant?!

Mulan:: Vilket företag bygger ni med?

Nån som vet hur A-hus gör?

Vi har blivit erbjudna 3000:- av Ä-hus för en allmän visning, men vill han inte ge oss mer än 3000:- så får det vara.

Om "mulan" läser här igen...

Jag är riktigt nyfiken på vilket företag som erbjuder 50000 för 2 visningar á 2 timmar

Vi har hört att många erbjuder ca 2500-3000:-/ visning och då ska man kanske förhandla om det skulle bli frågan om visningar i framtiden....

Jag tycker att det är viktigt att inte sälja sig för billigt. Man ska ändå vara medveten om man släpper in husleverantören och deras potensiella kunder i sitt hus, i sitt hem.

Nej, låt dem betala marknadspriser för nyttjande av ens hem och kanske lite extra eftersom det just en plats som någon ska bo på efteråt.

Sätt det i paritet till vad det kostar att hyra golvyta på Sollentuna mässan.... Då är 2000 per visning ett hån.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.