Byggahus.se
Någon här som har en Cotech röjsåg ifrån Clas ohlsson?vad har ni för åsikter,den kommer att vara igång ca 5 timmar per säsong,skall man satsa på dom stora märkena istället?
mvh kristian

R
Fördelen som jag tycker dem kända märkena har (stihl,husqvarna som jag tycker är absolut bäst) är att det är ju evighetsmaskiner mer eller mindre. Förmodligen svansar man runt med samma maskin om 15 år och är förhoppningsvis lika nöjd med maskinen fortfarande. Skulle man köra sönder något finns ju delar till maskinerna väldigt länge också och tillbehör lär ju aldrig vara några problem. Vet inte hur mycket billigare cotechs är om man jämför motsvarande "proffsmaskin" men det får skilja några tusingar för att jag skulle tycka att det är värt det.

Det skiljer väl ca 2000 jmf med t.ex Stihl FS87 men jag tycker nog det är värt pengarna att köpa en bättre. Håller med Reppo i allt, men sen är det också bättre komfort i en dyrare maskin. Den vibrerar helt enkelt mindr, mer distinkt vid gaspådrag. Trevligare att jobba med, bättre balans, trevligare ljud och inte så jäkla plastig.

Men Co/Tech gör nog jobbet den med, och det kostar ju inte så mycket om du bara vill se hur länge den håller.

Kolla däremot upp hur ljuddämparen sitter, på någon av alla de där märkena som finns, kommer inte ihåg vilket, så satt ljuddämparen på vänster sida av motorn (sett bakifrån) istället för höger. Inte så bra för ljuddämparen blir skitvarm.

Har släppt Cotechen har nu best en Jonsered BC 2126 för 3200:-,tror att det blir en bättre affär med tiden
någon här som äger en Jonsered som kunde kanske dela med sig......

Den Jonsereden är nästan exakt samma som Husqvarna 323R, de görs på samma lina i samma fabrik. Riktigt trevlig trimmer faktiskt, lätt och välbalanserad.

Fördelen med Claesohlson är faktiskt att de har reserdelar till de flesta maskiner. Jag köte Tex. en vinkelväxel till cotech slytrimmer som passade rakt av på min Husqvarna 24R från 90-talet som Husqvarna INTE har reservdelar till längre. Strax över 500 för en komplett vinkelväxel är nästan gratis. har även haft en Cotech elkedjesåg som är den bästa jag haft och som var dolt märkt Electrolux ( Partner m.m).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.