Svara Nytt ämne
  1. 2007-03-01 23:49
    Svara | #1

Rund_skruvads avatar
    Senior medlem Medlem: jan 2007
    Uppsala
    700 inlägg
    Gillad 22 gånger
    19 bilder

ÅH nej inte en sticksåg fråga till...

JO! Jag har ett par frågor.
    Jag ska köpa sticksåg, Visst köp bosch blå 85 och dö lycklig (dock lite fattigare). verkar de flesta säga.
    Nu ska jag inte bygga en kopia av Taj Mahal? i råspont och 2tum 4 (ni ser att nörden har läst) utan lite hyllor, skåp, drivbänk, lägga golv, lister osv. Nåväl som den analytiker jag, har jag läst på och visst blå dåra... nej serien är ekonomiskt vs prestanda bäst. MEN nu finns det inte EN maskin, utan de jag fann är att: [FONT=Arial]GST 85 PE/120 E/GST 135 CE (1750 - 3000kr)är Professional sticksågar, men jag har hittat två andra GST 500 PE (ca:1200kr) och GST 100 CE (ca 600kr, beg, har ej sett nya, gammal mod??) är de bara skräp sågar fast det är blå bosch. Dessutom hittade jag en Berner sticksåg som såg ut som en ren kopia av en gst85 (nån som vet). och en grön bosch som liknade de tidigare nämda modelerna (fel målad)
    Är det någon som orkar ge klarhet för en novis.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2007-03-02 06:19
    Svara | #2

mattiasps avatar
    Gudfader Medlem: aug 2004
    45 år
    Västmanland
    4 394 inlägg
    Gillad 235 gånger
    173 bilder
    GST500 lär vara en jubileumsmodell av klassikern GST 85 PE. Skaffa du den och dö lycklig men något mindra fattig. GST 100 vet jag inget om.

Jag tror att det var Geschwint här på forumet som skaffade en kineskopia av en Bosch-limpa för att jämföra med en riktig såg. Hans utlåtande finns här på forumet någonstans.
    Lite fel är också fel!
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2007-03-02 10:46
    Svara | #3

Fredrik.engdahls avatar
    Senior medlem Medlem: feb 2007
    Skåne
    1 017 inlägg
    Gillad 87 gånger
    76 bilder
    Berner säljer bosch ,dewalt och elektra bekum verktyg men i sitt eget namn

cirkelsåg ,sticksåg = Bosch
    Skruvdragare = Dewalt
    Ger/kap =elektra bekum

4. 2007-03-02 17:39
    Svara | #4

Daniel_Ns avatar
    Moderator Inloggad Medlem: sep 2005
    Skåne
    5 033 inlägg
    Gillad 243 gånger
    157 bilder
    Rund_skruvad skrev Visa original
    JO! Jag har ett par frågor.
    Jag ska köpa sticksåg, Visst köp bosch blå 85 och dö lycklig (dock lite fattigare). verkar de flesta säga.
    Nu ska jag inte bygga en kopia av Taj Mahal? i råspont och 2tum 4 (ni ser att nörden har läst) utan lite hyllor, skåp, drivbänk, lägga golv, lister osv. Nåväl som den analytiker jag, har jag läst på och visst blå dåra... nej serien är ekonomiskt vs prestanda bäst. MEN nu finns det inte EN maskin, utan de jag fann är att: [FONT=Arial]GST 85 PE/120 E/GST 135 CE (1750 - 3000kr)är Professional sticksågar, men jag har hittat två andra GST 500 PE (ca:1200kr) och GST 100 CE (ca 600kr, beg, har ej sett nya, gammal mod??) är de bara skräp sågar fast det är blå bosch. Dessutom hittade jag en Berner sticksåg som såg ut som en ren kopia av en gst85 (nån som vet). och en grön bosch som liknade de tidigare nämda modelerna (fel målad)
    Är det någon som orkar ge klarhet för en novis.

GST 100CE är i mina ögon en bättre såg är 85an, kraftigare och med bättre grepp, en riktig kanonsåg. 135an är dock steget bättre än de båda.

5. 2007-04-14 15:14
    Svara | #5

Rund_skruvads avatar
    Senior medlem Medlem: jan 2007
    Uppsala
    700 inlägg
    Gillad 22 gånger
    19 bilder

Tack

Hej! Vill bara tacka för er hjälp, även ni som inte har skrivit här. (jag har läst på alla möjliga tråda, men jag ställde själv frågan här) Nu vart det en maskin som inte många hade skrivit om, men jag fick låna hem ett par veckor och prova. Jag trivdes med den. En Flex S203KVE (FLEX Power Tools - Elektrowerkzeuge seit 1922). Det är väl bara att hoppas att man inte har gjort ett fel köp när man gick mot strömen (igen, har ju en hitachi skruvdragare ), det visar sig om en månad eller två

mvh Matte

Liknande ämnen

1. Styrskena till sticksåg
    av VideX i forum Verktyg, maskiner & fordon
  2. Sticksåg till kompressor?
    av almanakis i forum Verktyg, maskiner & fordon
  3. Stödhjul rulle till sticksåg
    av JimmyB i forum Verktyg, maskiner & fordon