Fick en stämborrmaskin i present av min sambo
nu har jag provat den och är riktigt nöjd. Hon köpte den ny från England för 2500 skr med frakt tre borrar plus en separat chuk för normal borrning klart prisvärd.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 514 inlägg
Lika kul varje gång man säger "eller så borrar vi bara ett fyrkantigt hål" folk står o skrattar och jag säger ska vi slå vad!! Några tior har jag allt tjänat på mitt stämborr ! 😄
Absolut en trevlig maskin, grattis! På sikt tror jag dock att sammanfogningsteknik kommer att i huvudsak bestå av kexning eller frästa hål med lösa pluggar. Men nu har du en maskin som löser de flesta problem när det gäller håltagning och hopsättning av delar. Kör hårt
En lite gammal tråd. Men hur tycker du precisionen är på maskinen. Och hur stora borrar kan du använda. Den är ju lite liten till måtten men hur upplever du stabiliteten och hur är det när man spänner in större stycken i den tex sidoramarna till en dörr.
Vill gärna ha en stämborr, Säljs ju lite då och då till en billig peng på blocket men dom är så sabla stora.
Pär
Vill gärna ha en stämborr, Säljs ju lite då och då till en billig peng på blocket men dom är så sabla stora.
Pär