23 509 läst · 8 svar
24k läst
8 svar
Norlett trädgårdsmaskiner?
Tillverkas de än? Varifrån härstammar detta märke? Vem tillhandahåller reservdelar mm... Jag lyckas inte bli något klokare av det lilla internet kan svara på...
Anledningen är att jag har en Norlett 4-20T snöslunga. Visserligen gammal, men i mintcondition... På plåten står det "Norlett A/S Norway. Made in Canada"
Motorn är en Tecumseh, så reservdelar till den är väl knappast något problem...
Berätta allt ni vet!
Anledningen är att jag har en Norlett 4-20T snöslunga. Visserligen gammal, men i mintcondition... På plåten står det "Norlett A/S Norway. Made in Canada"
Motorn är en Tecumseh, så reservdelar till den är väl knappast något problem...
Berätta allt ni vet!
http://www.norlett.no/
bör, om någon, kunna lämna svar.
bör, om någon, kunna lämna svar.
Norlett är ett slags parallellmärke till Partner så närmaste Husqvarna-återförsäljare borde kunna fixa delar.
Grejen med snöslungor är att de blir så jäkla gamla för de används kanske 5 timmar/år. När man sen behöver reservdelar så har det utgått för att maskinen är för gammal.
Tecumseh kan bli lite problem för de lade ner motortillverkningen och motorimportören i Sverige (Swedmotor) fasar ut märket så fort det går...
Grejen med snöslungor är att de blir så jäkla gamla för de används kanske 5 timmar/år. När man sen behöver reservdelar så har det utgått för att maskinen är för gammal.
Tecumseh kan bli lite problem för de lade ner motortillverkningen och motorimportören i Sverige (Swedmotor) fasar ut märket så fort det går...
Är det en gammal Norlett-traktor så kan det vara en Murray som Norlett köpte in. Delarna till den (remmar o sånt) är ganska mycket dyrare än Norlett av Partner. Har för mig att det är modellen med fyrhjulsstyrning, men är inte helt säker.
Lite rörigt det här
Ptja, har man inte lönsamhet kan man lika gärna lägga ner. Något Saab kanske skulle kolla lite på...
Lite rörigt det här
Ptja, har man inte lönsamhet kan man lika gärna lägga ner. Något Saab kanske skulle kolla lite på...
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har en Norlett jordfräs med Briggs & Strattonmotor. Av färgen att döma är den från sjuttitalet.
Liknande trådar
-
Förvara trädgårdsmaskiner i kallt förråd under vintern?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Batteridrivna trädgårdsmaskiner - vilket ekosystem?
Trädgårdsmaskiner -
Snöslunga Norlett 8-25, fråga
Trädgårdsmaskiner -
Svårt att få tag på trädgårdsmaskiner från populära märken
Artikelkommentarer -
Norlett trädgårdsmaskiner?
Trädgård allmänt