Har ett par noname(de enda nonametänger jag äger) som jag använder flitigt.Efter att ha sett o klämt på en bekants som är inhandlade over there,vise- grip'ens hemland(?) kom ett ortoligt habergär över mig.Vilken otrolig skillnad! kikade på dessa http://www.irwin.com/tools/locking-tools/fast-release-curved-jaw-locking-pliers Kan det vara nåt eller finns det andra som är bättre? Kanske även finns fina här hemma i svedala? Om jag köper från USA så köper jag ju även en del andra saker på samma gång annars blir det ju rätt dyrt att bara köpa två låstänger med tanke på frakten
Jag har såna fast lite äldre utan gummi, högst sannolikt inköpta i Sverige, hade ingen aning att det var ett fint märke. Jag har misshandlat mina enormt
Jag kollade upp, IRWIN köpte originalfabriken och namnet vise-grip , så oavsett om de är bra eller ej så är de "originalet" från USA. Nu görs de emellertid i kommunistdiktaturen Kina.
visste du att det var en dansk som uppfann vise-grip ?
+++
Gedore och Bahco gör liknande tänger, de är säkert också bra
Den utan gummihandtaget finns att köpa i sverige, troligen också den med gummihandtaget.
Får dock inte skriva vart men google finns ju alltid.
Irwin har för övrigt också en bra svetstång som jag använder flitigt.