Byggahus.se
Hoj hoj.
Har köpt en skruvdragare komplett med laddare/batteri från usa. Problemet var ju då 110v men jag tog ett gammalt komplett uttag med transformator som varit till gammla rakapparater och lött dit alla trådar som det ska. Problemet är att laddaren blinkar att det är batteri fel men har provat batteriet i en annan laddare och det funkar kanon bra.

På laddaren står det 120V 65W 50/60Hertz

Kan det ha nån betydeles om den får 110V?

Nån som kan tänkas ha en lösning?

Tack på förhand

Hur mycket effekt klarar din transformator att leverera? Dom som sitter i badrumsskåp brukar vara riktigt klena.

Har inte en aning men det kan nog stämma att dom är det. Har du något bra tips på vad som funkar istället?

Har för mig att den kräver 260 Watt så du behöver alltså en transformator som klarar av det. Kolla på typskylten på undersidan så ser du vad den kräver.

Men det står 65W under laddaren..?

nån som vet hur mpnga watt man får ut ur ett 110v uttag till rakapparater?

robinagren2009 skrev:
Det borde väl stå på transformatorn? Men jag kan nästan lova dej att den är för svag, är laddaren en DC18RA så är den en rackare på att suga ström

Jag såg inte att det stog något alls på transformatorn när jag kopplade ihop den.
Laddaren är en DC18SD den svarta billigare varianten, info står högst upp.
Men jag får prova den på clasohlson å hoppas på det bästa

Tack för tipsen

Aha, tog för givet att det var DC18RA, 100 wattaren på classe fungerar utmärkt i detta fall.

robinagren2009 skrev:
Jag befinner mig för tillfället på ett hotell. Här finns ett rakapparatuttag, och det kan leverera 20VA, vilket är ca 20 W. För lite för en batteriladdare alltså. Så var den saken utredd.

Skickat med Tapatalk

Så nu har jag köpt en transf. på classe för 279:- och problemet är löst...Funkar kanon så tack för tipset Bezt

Förstår att det var ett bra pris som ledde till köp från USA. Själv fick jag just hem en Makita skruvdragare från England. Billigt och bra där också! + att dom har 220v så jag behövde bara skarva dit en europeisk kontakt. Mycket smidigt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.