Svara Nytt ämne
  1. 2011-04-29 22:45
    Svara | #1

Forumgud Medlem: maj 2007
    Stockholm
    2 494 inlägg
    Gillad 191 gånger
    6 bilder

SDS Betongborrar från biltema.

Råka rycka dessa under lunchen.
    http://biltema.se/sv/Verktyg/Skarver...Borr-SDS-5-st/

Någon som provat, duger de till att borra ett par hål med i en borrhammare?, känns ok trots priset till skillnad från Julas budgetborrar.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

2. 2011-04-30 00:06
    Svara | #2

Fullvärdig medlem Medlem: dec 2010
    Norrbotten
    244 inlägg
    Gillad 3 gånger
    Ett par hål fixar dom nog, men det är väl antagligen, som allt annat Biltema säljer, blötjärn i dem.

Biltema har 1000-tals artiklar och allt är undermåligt, ofattbart att affärsidén fungerar.
    Redigera/radera meddelande Citera Multi-citera detta inlägg Snabbsvara på inlägget

3. 2011-04-30 00:15
    Svara | #3

Bezts avatar
    Forumgud Medlem: mar 2006
    Örebro
    2 030 inlägg
    Gillad 50 gånger
    14 bilder
    Väldigt långt ifrån sanningen Monterat även om detta borrset säkert inte är någon höjdare kvalitetsmässigt så har de många bra och prisvärda artiklar som t.ex. deras 10-års garanti verktyg och många bildelar.

4. 2011-04-30 00:26
    Svara | #4

Norrbotten
    244 inlägg
    Gillad 3 gånger
    Allt de har är sämsta möjliga kvalitet, du kan inte hitta sämre av någonting någon annan stans, förutom kanske en och annan Rustapryl.

5. 2011-04-30 01:37
    Svara | #5

Fullvärdig medlem Medlem: jun 2006
    115 inlägg
    Gillad 3 gånger
    42 bilder
    Jag håller inte med ovanstående att allt på biltema är skräp men jag har testat sds borren 20563 som jag köpte för att borra hål i sten för spräckkilar och den var kass, den var slut efter 2 hål ca 15cm djupa. Köpte sen en Alpen på Hornbach för 250 kr och en DeWalt for 200 kr och båda dem funkade bra och definitivt värda det dubbla kostnaden mot biltemas ej fungerande borr.

6. 2011-04-30 10:03
    Svara | #6

Bezts avatar
    Forumgud Medlem: mar 2006
    Örebro
    2 030 inlägg
    Gillad 50 gånger
    14 bilder
    Monterat: Låter som du inte ens har testat själv utan går bara efter hörsägnen från någon som säljer märkesverktyg, eller också gör du kanske det själv.

Om allt är skräp så är det konstigt om de vinner lite tester ibland.
    Cyckellås
    Snökedjor
    Bra köp - Överhandsfräs
    Lågenergilampor
    Skruvdragare (Även om jag är skeptisk till denna
    Bra köp - Vedklyv
    Bäst hållbarhet - Sparkcykel
    2:a för verktygsväskor
    Vet inte om de vann men Biltemas hjälm var bättre än Nolan bl.a
    Fiskelinor

Sen kan man hitta tester där de kommer sist men allting är inte skräp som sagt för det finns guldkorn.

7. 2011-04-30 11:15
    Svara | #7

Norrbotten
    244 inlägg
    Gillad 3 gånger
    Av de punkter du uppger så har jag erfarenhet av:
    • Deras lågenergilampor de som går sönder fortast, provat flertalet storlekar och modeller.
    • Fiskelina, haha, du måste skämta!
    • Verktygsväska, antar att du syftar på den gamla hederliga plåtlådan. Även där är det crap kvalitet, har du känt på en motsvarande Luna?
    • MC-hjälmen har diskuterats mycket, men några aspekter som aldrig togs upp i testet var den höga vikten, hur länge håller låsmekanismer m.m. punkter som vanligtvis är Biltema svaghet.
    Grejorna kan i butik kännas rejäla men efter ett tags användande så rasar skräpet som vanligt.

En ganska kul grej är att Biltemas torkarblad som vunnit någon test. Vi har en Q8 mack där man specifikt avsäger sig ansvaret i biltvätten om bilen är utrustad med Biltemas torkarblad! Skulle tro att erfarenheten har talat.

Bra köp hänvisar inte till kvalitet utan till pris.

Många gånger kan Biltemas grejor funktionsmässigt klara sig bra, men det har inget med kvalitet att göra. Typ tjockare gods för att de ska hålla med blötjärnet som används.

8. 2011-04-30 11:44
    Svara | #8

skalman1s avatar
    Forumgud Medlem: jun 2009
    El Värmlando
    2 952 inlägg
    Gillad 212 gånger
    122 bilder
    Biltema har mycket som är skitdåligt rent ut sagt, t.ex brytarspetsar, silverbatterierna, tändspolarna, vakumslangarna, bilvärmeslangarna m.m.

Men dom har även en hel del bra prylar som absolut inte tillhör bottenskiktet, bla deras dyrare handverktyg.

Även deras träskruv är riktigt bra, bättre än essve i många fall.
    En vän är bara en fiende som inte anfallit än.

9. 2011-04-30 11:47
    Svara | #9

hmmm..... Om nu alla biltemas prylar skulle vara så dåliga, varför handlar folk där hela tiden och återkommande?
    Själv har jag handlat många prylar på Biltema och jag är nöjd för det mesta! Jag har gjort ett helt ovetenskapligt test hemma gällande biltemas lysrör nr: 44257 och så här två år senare lyser det lika bra som alla andra på samma slinga...
    Jag har biltemas dyrare torkarblad och dessa håller ungefär ett år.

Gällande biltemas borrar skulle jag nog vågat testa dessa!
    En rolig grej gällande förvisso Julas billiga SDS borrar är att dessa är ibland bättre en dyrare prylar. Några hål skulle borras köpte en dyr borr och hade även julas billiga. den dyra borren pallade ett hål... julas går fortfarande....

10. 2011-04-30 11:52

Norrbotten
    244 inlägg
    Gillad 3 gånger
    Odjuret"
    hmmm..... Om nu alla biltemas prylar skulle vara så dåliga, varför handlar folk där hela tiden och återkommande?"

Har du inte räknat ut det än så får du väl fortsätta fundera

P.S. Har att göra med låga priser på varor som ser ut som riktiga grejor

11. 2011-04-30 12:07

Fullvärdig medlem Medlem: maj 2009
    västmanland
    419 inlägg
    Gillad 6 gånger
    2 bilder
    [QUOTE=Odjuret;1302807]hmmm..... Om nu alla biltemas prylar skulle vara så dåliga, varför handlar folk där hela tiden och återkommande?

För att folk har så kort minne,och köper grejor som håller en gång... -trasig ja men de var ju billigt.. köper nytt och orkar inte ens reklamera för det var ju billigt! då är det ju inget problem o sälja skit när de flesta inte ids lämna tilbaka skräpet

12. 2011-04-30 12:51

Stockholm
    2 494 inlägg
    Gillad 191 gånger
    6 bilder
    Oj vilket liv det blev

utan att ah rpovat borrarna så känner jag att jag skulle köpt dem styckevis separat även på biltema då de såg bättre ut och hade blivigt ca 20 kr dyrare.

Lite kul det där, en del klankar ner på biltema , men går gärna in och handlar väldigt ofta samma grejer på jula eller clasohlson, mycket skruv och plugg är tex samma.

Jag har varit i bildelsbranchen så jag känner mig rätt säker på vad jag ska köpa och inte köpa på biltema avseende den biten.

Mycket annat där är svensktillverkat.

Är skeptiskt till borren dock, deras lösvikt såg bättre ut, vi få se.

13. 2011-04-30 15:03

Ends avatar
    End
    Senior medlem Medlem: jun 2010
    sthlm
    1 075 inlägg
    Gillad 69 gånger
    47 bilder
    Hörde från en kompis att han köpt en vattenpass där och när friggeboden var klar var den märkbart snett. Om det nu verkligen beror på vattenpasset eller hans tumne vet jag inte men skulle inte köpa precisionssaker där.
    Men jag är rätt sugen på deras svets, Mig 140 som enligt dem ska till och med klara aluminium och kan dessutom köras utan gas. Låter för bra för att vara sant, någon som kan ge uttalande om deras svets?

14. 2011-04-30 15:56

Nja... inga ställen överlever i längden om man bara säljer dåliga saker. Jag har köpt mycket saker på biltema och har inte alls den erfarenheten som vissa andra här verkar ha...

Tja... svårt att göra ett så dåligt vattenpass så att allt är synligt snett.... låter mer som om det var fel på tummen.... Men då är det bra att ha köpt saker på biltema... kan man alltid skylla på det.

Och sedan så kommer nog biltema alltid vara ett sådant ställe som vissa anser att allt som säljs där är skit, oavsett. Och sådana som jag som inser att allt inte är dåligt.
    Trots allt så handlar väldigt många på biltema, oavsett vad vi tycker om det stället. Jag skulle inte fortsätta handla där om jag bara råkade ut för så mycket dåliga saker. Då blir det inte billigt.
    Jag kommer aldrig att kunna övertyga vissa av er här att allt på biltema inte är skit, på samma sätt som Ni inte kan övertyga mig. Många står fast vid sina åsikter om biltema,oavsett. man håller krampaktigt taget om sin åsikt om att allt är skit, som ett barn klamrar sig till sin snuttefilt.

15. 2011-04-30 16:19

Stockholm
    2 494 inlägg
    Gillad 191 gånger
    6 bilder
    Oavsett vart jag köper grejer så försöker jag i bästa möjliga fall söka rätt på vart grejerna kommer ifrån.
    Speciellt biltema då de inte tillverkar några grejer själv.

Och man förvånas ibland när man ser resultatet.

Liknande ämnen

1. Tving från biltema
    av Rund_skruvad i forum Verktyg, maskiner & fordon
  2. Klinkers från biltema
    av jyggen81 i forum Småhus, garage, friggebod, m m.
  3. DVB-T antenn från Biltema?
    av Joukko i forum Teknik
  4. Bandslipmaskin från Biltema?
    av svemark i forum Verktyg, maskiner & fordon