Byggahus.se
Är i färd med att gipsa väggar och tak i mitt garage och har ingen lust att handjaga slipning av spacklet. På Jula säljer de sin (ö)kända giraffkopia för 995 kr just nu, riktigt billigt, motsvarar några få dagars hyra på Cramo.

Å andra sidan har jag inget behov av den när jag slipat färdigt. Den går ju förvisso sälja för några hundralappar. Chansen/risken att den går sönder är ju också överhängande, men då gäller det ju att jag åtminstone är ganska färdig med den. :D
Ångest! Hur hade ni andra gjort?

http://www.jula.se/tak-och-vaggslipmaskin-710-w-138355

Ahh. detta vore kanske något. Hoppas du (vi) får något bra svar på om det är något att ha...

Raskus skrev:
Hur hade ni andra gjort?
Jag gjorde som så att jag köpte den till ordinarie pris för några månader sen....

Dom har hela tiden ökat wattantalet på denna. Flex 702 (orginalet) har bara 400 watt men håller hur bra som helst.

Köpte den också till ordinarie pris för ett par månader sen....håller bra ännu.... tänkte sälja den på blocket när vi är klara..så lite sur på kampanjpriset blir man ju:) Lutar åt att jag behåller den och slipar trädäcket med i sommar istället...

Raskus skrev:
Haha, så kan man göra. Och den håller ännu? Har du kört den mycket?
Nä, har bara slipat ner lite papp som krupit upp runt gipsskruvar.
Dålig skruvteknik och dåliga skruvar ;)
Så inte hårdkört den ännu.
Tyckte den var väl tung samt hård i fjädringen men betydligt bättre än att slipa för hand.

Om priset är billigare än att hyra och du inte behöver den mer efter jobbet, köp maskinen. Går den sönder får du en ny, förvisso till förtreten att du måste avbryta jobbet och åka, men det är kanske bättre än hand putsa.

Sant.
Vad har för Jula för policy? Tvingar de på en en ny eller får man pengarna tillbaka?
När jag reklamerat småprylar har jag fått tillgodokvitto som man kan växla in till kontanter om man vill.

De gånger som jag har bytt och ville ha pengar har det inte varit några problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.