Byggahus.se
Har nyligen inhandlat en hitachi c6bu2, säkerligen en fin såg som snart skall användas dock så slog det mig att den tillhörande lådan var inte mycket värd i förhållande till 300spänn som skiljer mellan att köpa verktyget med och utan låda.

mina synpunkter:
det verkar inte gå att ha dammsugarmunstycket monterat på sågen om sågen skall få plats i lådan. Samma sak gäller anhållet, detta kan inte heller vara monterat på sågen. Om lådan bara hade gjort ett par cm högre och bredare skulle det gått...

hoppas jag har misstagit mig, vad säger ni andra som äger denna sågen?

Som transportskydd och förvaring för själva sågen är den utmärkt. Dock har du helt rätt i att tillbehören inte funkar så bra med lådan. Tror det kan vara svårt att få med anhållet på sågen ner i lådan, har inte sett det på annan låda heller.

Borde inte vara något problem att göra lådan några centimeter bredare så anhållet får plats, men men...

Att inte dammutblåset kan sitta monterat är inte så lyckat enligt mig, då blir det till att man inte använder det om man måste montera på det varje gång (detta görs med två skruvar)

...I övrigt ser jag fram emot att få använda min nya pjäs :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.